Ej reklam tack

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Ej Reklam tack!

Är det någon som kan förklara för mig vad det betyder som står här över och vad det innebär?

OM ni kan förklara vad det betyder lär ni med all sannolikhet inte jobba inom kyrkan, politiken eller gocart-uthyrning.

om ni INTE kan förklara det, så har dom säkert jobb åt er där!

Jag bokstavligen hatar folk som vägrar förstå att jag vill fylla min papperskorg med deras skräp. Hade planerat att åka GoCart med jobbet nu till hösten, men idag väcks jag av att brevlådan skrammlar till.
Den GoCart firman har just förlorat 25 kunder.
Och det ska jag maila och berätta oxå.
SAFE har jag ringt till två gånger och frågat hur man ska kunna skriva motioner när man inte kan läsa.
Jehovas Vittne vågar nog inte komma in i samma trapphus en gång till efter vad jag hade och säga till dom när dom kastade in sitt papper...

:mad::mad::mad::mad:

...varför forlorade gocart firman 25 kunder :va

det var väl inte deras reklam du fick i brevlådan eller??

Vad sa du till Jehovas då? Jag fick en såndäringa lapp i brevlådan om att slutet är nära, synd att jag inte vaknade för då hade jag sprungit efter dem i trapphuset, naken.

...varför forlorade gocart firman 25 kunder :va

det var väl inte deras reklam du fick i brevlådan eller??

Jo, jag fick deras reklamlapp idag. Tänk att dom bemödade sig att åka 4mil för att förlora mig som kund

Jo, jag fick deras reklamlapp idag. Tänk att dom bemödade sig att åka 4mil för att förlora mig som kund

var lite smartare; säg vad ditt 'problem' är ang. reklam i brevlådan och föreslå tex att som plåster på såren få schysst med rabatt eller så blir det ingen gocart.

Reklam från politiska organisationer samt religiösa samfund räknas tyvärr inte som den reklam det är utan kallas "samhällsinformation", och sån får alla.. :huvet
Så de har all rätt de vill att skita i våra ej-reklam-skyltar och bombardera oss med sina åsikter. Tyvärr.

Orka bli så arg för att någon sommarjobbande 14-åring som tjänar max 45 kr/tim på att dela ut reklamlappar struntar i vad som står på dörrarna..

Har alltid "Ingen reklam tack" på min brevlåda. Dock tog jag bort den lappen i måndags förra veckan för att jag behövde emballage till min lägenhetsflytt. Kom i en helvetes massa reklam på några dagar. :tummenupp

Last edited:
Reklam från politiska organisationer samt religiösa samfund räknas tyvärr inte som den reklam det är utan kallas "samhällsinformation", och sån får alla.. :huvet
Så de har all rätt de vill att skita i våra ej-reklam-skyltar och bombardera oss med sina åsikter. Tyvärr.

Fast här funkar det även mot sånt, inte vet jag, norrlänningar kanske har mer sunt förnuft?

Det enda det inte hjälper mot är dom där djävlarna som ringer på och ska sälja någon jävla skittidning, men sist svor jag så håret bleknade på dom och deras "uniformer" började lukta svavel, så nu har det varit lugnt ett tag...
(eller så berodde det på att jag öppnade dörren blöt och insvept i en minimal handduk, det kan skrämma den mest härdade)

Orka bli så arg för att någon sommarjobbande 14-åring som tjänar max 45 kr/tim på att dela ut reklamlappar struntar i vad som står på dörrarna..

Jag tittade ut och såg denna "14åring" och han var fruktansvärt lik ägaren till företag som stod och log på reklam-bladet.

Jag blir irriterad när folk inte kan respektera ens vilja om reklam. Det är såå mycke enklare för dem att inte lägga i nåt.

Jag blir irriterad när folk inte kan respektera ens vilja om reklam. Det är såå mycke enklare för dem att inte lägga i nåt.
Dessutom så spar man ju ett och annat träd om mindre pappersreklam delas ut om det nu Sverige ska bli ett superdupermegamiljömedvetet- och bästbästbästihelavärlden land i dessa dystra miljöfrågetider :tummenupp

:trädkramare

Jag vart av med Jehovas rätt snabbt faktiskt och de har inte kommit tillbaka sedan dess. Efter att jag vänligt förklarat att jag inte är intresserad och började stänga dörren tog en av dem ett halvsteg fram och satte foten emellan varav det bara var att säga "Jaså? Hemfridsbrott :D", öppna dörren lite (tung säkerhetsdörr) och dra igen extra hårt. Fick även lite bonus av korsdraget...:banana

Varför han inte flyttade sin fot vet jag inte men han låg och ylade som en stucken gris i alla fall och sen dess har jag inte sett till dem.

När jag hade Jehovas hemma vid dörren råkade också en rottis på 55 kg bo här hemma. Han satt väldigt fint som vanligt bakom mig och tittade. Jag lyssnade snällt på vad de hade att säga samtidigt som jag "sparka/putta" hunden med hälen. Han trodde så klart att det var bus och började slita mig i benet. Jag röt till att han fick lugna sig, de tittade lite oroligt på han sen börja de prata igen. Då drog jag till han igen och det vart bus igen fast denna gång körde jag dragkamp med benet och han. Sen började han som tur va att skälla, då backa dom en bit och jag stängde dörren. Sen har jag inte sett dem igen.

Jag vet jag var elak mot hunden och självklart fick den inte skälla annars men detta var ett lämpligt undantag, så bespara mig hundtipsen.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg