Ej godkänd vi bes.

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
För en tid sedan ändrades det här med provkörning i samband med reparation mm. Exakt vad gäller om bilen får 2:or vid kontrollbesiktning? Får man köra en månad eller får man bara köra till och från verkstad under den månaden?

Varför jag frågar är pga. att jag kört ruskigt länge med körförbud och polisen i min lilla byhåla vet om det men jag har inte stannat när de blinkat osv. Jag vet att jag kommer att få en del 2:or i morgon så alltså:

Kan jag använda bilen som vanligt i en månad? De lär ju sätta åt mig om jag inte får köra med den..

Så hur ligger det till?

Du får bara köra den till och från verkstad! sen i vanligafall brukar man använda den endå men om dom som du säger tänker sätta dit dig så låt bli :tummenupp

Med tvåor får man köra en månad till... Besiktade för en dryg vecka sen och fick en tvåa och det var precis som vanligt, man har en månad på sig att åtgärda anmärkningen och får köra fram tills dess.

edit: länk till sbp...
http://www.bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/va_LookupWeb/8081EDCC68FBF1D9C1256F46005530A7!opendocument&m=19

Last edited:
Honken skrev:
Med tvåor får man köra en månad till... Besiktade för en dryg vecka sen och fick en tvåa och det var precis som vanligt, man har en månad på sig att åtgärda anmärkningen och får köra fram tills dess.

edit: länk till sbp...
http://www.bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/va_LookupWeb/8081EDCC68FBF1D9C1256F46005530A7!opendocument&m=19

Som vanligt snabba svar på SH :)

Alltså kan man få böter om man blir stoppad och inte kan visa att man fixat felen...vilket jag alltså kommer att få. :banana

har aldrig hört talas om nån som åkt dit för att dom har en tvåa... Skulle isf. vara vid en flygande besiktning, tror inte att en vanlig polis ids kolla upp nåt sånt om man nu inte retat upp dom alldeles för mycket sedan tidigare :D

heliac skrev:
Som vanligt snabba svar på SH :)

Alltså kan man få böter om man blir stoppad och inte kan visa att man fixat felen...vilket jag alltså kommer att få. :banana

Du får ju köra med felen i en månad, sen måste dom åtgärdas samt ombesiktning göras, är det vilkorstvåor det rör sig om skall du fixa dom innom en månad, annars riskerar du böter, ombesiktning behövs ej.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg