Ej godkänd uppkörningshoj. Wtf?

Nej. han måste vart full.:va
Men det är ju OK för en trafikskolelärare att var full för han har ju någon som kör honom hela dagarna.:D

Dessutom så är en hoj som väger över 225Kg ingen hoj utan ett ånglok:tungan
 
Han vill bara tjäna pengar på dig, att skrämma dig först och sedan leka att han är den som har det som får dig att lyckas är ett knep alla de hycklarna kör med i dessa trafikskolor.

själv tog jag en dubbel lektion. satte lågfartsdelen och hanterade hojen jävkligt bra. hade hunnit köra alla delar och testat för att se vart jag är. men snubben drog ut på tiden så att jag inte skulle hinna testa resterande, kände mig jävligt säker. lekte dum o att jag inte har en aning om hur bra jag är, frågade hur många lektioner jag behöver och snubben försökte sälja på mig en jävla massa lektioner och fösökte skrämma upp mig så jag skulle känna att jag behöver honom. och detta var sent på hösten 2007. skippade fan deras skola och köpte mig en egenhoj för att träna det lilla jag behöver träna på. betala dyra pengar för att nån ska dra ut på tiden så man inte ska hinna med det man egentligen hinner med är fan huckleri.
 
Ha ha. Ja, tanken har slagit mig många gånger. Det som håller mig kvar är en jävligt trevlig receptionist och en grymt bra körskolelärare.
Ha ha!!
Receptionisten är snygg och du står där och smörar hela dagarna istället för att träna!

En kille oavsett om han äger eller jobbar på en körskola och inte har en susning om rätt regler låter helt absurt. :jisses
Jag tror för övrigt att det fortfarande är vänstertrafik i Sverige:rolleyes:
 
Nej. han måste vart full.:va
Men det är ju OK för en trafikskolelärare att var full för han har ju någon som kör honom hela dagarna.:D

Dessutom så är en hoj som väger över 225Kg ingen hoj utan ett ånglok:tungan

Troligtvis galet full och mytomanisk. :)
Ja, 225 kilo är många kilo. Jag skulle alltså behöva en hoj liknande en Kawasaki VL Classic för att få en hoj godkänd en uppkörning.
 
"du är göölen pööjk"

Hhaha min lärare var nog ordentligt bakis om inte full! "du är göölen pööjk" sprakade det i radion i bland...
 
Han vill bara tjäna pengar på dig, att skrämma dig först och sedan leka att han är den som har det som får dig att lyckas är ett knep alla de hycklarna kör med i dessa trafikskolor.

själv tog jag en dubbel lektion. satte lågfartsdelen och hanterade hojen jävkligt bra. hade hunnit köra alla delar och testat för att se vart jag är. men snubben drog ut på tiden så att jag inte skulle hinna testa resterande, kände mig jävligt säker. lekte dum o att jag inte har en aning om hur bra jag är, frågade hur många lektioner jag behöver och snubben försökte sälja på mig en jävla massa lektioner och fösökte skrämma upp mig så jag skulle känna att jag behöver honom. och detta var sent på hösten 2007. skippade fan deras skola och köpte mig en egenhoj för att träna det lilla jag behöver träna på. betala dyra pengar för att nån ska dra ut på tiden så man inte ska hinna med det man egentligen hinner med är fan huckleri.


Här måste jag ge min körskola cred. Eller i.a.f han jag kör med. Trots att jag inte kört en sporthoj på flera år, så fick jag ett mycket positivt omdöme efter min första (och hittills enda) körlektion. Han tyckte att jag körde riktigt bra och att han trodde att det gott skulle räcka ifall jag tog ett par snabba lektioner precis innan uppkörningen. Därefter köpte jag en egen hoj och har knatat av c:a 100 mil på den.

Ha ha!!
Receptionisten är snygg och du står där och smörar hela dagarna istället för att träna!

En kille oavsett om han äger eller jobbar på en körskola och inte har en susning om rätt regler låter helt absurt. :jisses
Jag tror för övrigt att det fortfarande är vänstertrafik i Sverige:rolleyes:

Neger vad?! Nej, jag har faktiskt bara varit på trafikskolan två gånger efter det att jag skrev in mig i september.
Ja, jag fattar inte riktigt heller hur ägaren kunde kläcka ur sig såna där påhitt. Det verkade inte ens som att han drev med mig. :confused:
 
Last edited:
Som att inte detta vore nog, så sa han också att om jag blir stoppad av polisen när jag övningskör privat (vilket jag redan blivit), så är risken stor att min handledare blir av med sitt körkort bara för att jag inte bär skylt.

Kan det vara en mytoman jag har att göra med?

Körde aldrig med skylt när jag övningskörde privat. Blev stannad 2 gånger och inte en gång sa snyten ens något om avsaknaden av denna lilla gröna mördarskylt.
 
Körde aldrig med skylt när jag övningskörde privat. Blev stannad 2 gånger och inte en gång sa snyten ens något om avsaknaden av denna lilla gröna mördarskylt.

Nej, de sa inte ett ord till mig heller. Undrar hur det kommer sig, då det är ett brott som kan göra att min handledare förlorar sitt körkort. :va
 
Gubben är dum i lådan, finns inga sådana krav, bara att den är minst 700cc och har tillräckligt med effekt för att få kallas "tung"...
Så andas ut!
 
Endast ett klargörande.. Du reggade dig juli-07, presenterade dig som en värdig moderator på forumet, gick fram som Judge Dredd bla i ot-forumet och levererade yxor och förmaningar till höger och vänster om hur man skall aggera i forumet, företrädelsevis mot medlemmar som varit med från start och inte bara anammat jarongen utan till och med bidragit till den och nu har du frågor om vad som gäller för dig när du skall ta motorcyckelkörkort?


Som att inte detta vore nog, så sa han också att om jag blir stoppad av polisen när jag övningskör privat (vilket jag redan blivit), så är risken stor att min handledare blir av med sitt körkort bara för att jag inte bär skylt.

öh.. Jo, rimligtvis då du kör på hans ansvar... Reggskylt eller övningkörning kanske är läge att fråga:rolleyes:

I övrigt kan Jag inte heller se varför din 950 inte skulle duga som uppkörningshoj
 
Last edited:
Vad är det för något? :confused:
Menar du att du inte vet vad ett registreringsbevis är? :confused:
(Jag är varken ironisk eller avsiktligt spydig, bara förvånad)

Registreringsbevis är ett pappersdokument som beskriver ett fordons viktigaste egenskaper såsom mått, vikt, motoreffekt, chassinummer etc samt vem som är registrerad ägare till fordonet.
 
So you can take the test with a 600cc that has more horse power then a 1200cc and still get a "begränsad körkort"?
Vet inte om jag missar någon ironi här, men det får vara en bra effektsvag 1200 i så fall, har aldrig sett någon sådan under 33 hästar, men så har jag ju inte precis letat i det segmentet heller.
 
Back
Top