Eh - har någon varit med om detta?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Plockar isär hojjen i molekyler, för att sen sätta ihop den igen, med sprayburklackade kåpor å lite prylar - när jag kopplar in batteriet igen, så hoppar mätarställningen fram med typ 100 mil :va :huvet

Siffrorna flimrade lite, och antalet "hundramil"/parametern ändrade siffra..

Helskumt...

Plockar isär hojjen i molekyler, för att sen sätta ihop den igen, med sprayburklackade kåpor å lite prylar - när jag kopplar in batteriet igen, så hoppar mätarställningen fram med typ 100 mil :va :huvet
Siffrorna flimrade lite, och antalet "hundramil"/parametern ändrade siffra..
Helskumt...
Well, shit happens..
Seriöst, antar att du har en "elektronisk" vägmätare? Med LCD-er?
Isf en dålig konstruktion. När du anslöt batteriet kan det bli en sk spänningsspik (spg går iaf snabbt som attan upp till 12V från 0V) och om det finns induktanser i systemet, vilket det gör kan spiken bli ännu större 100tals V.
En bra elektronikkonstruktion, spec på fordon, ska klara detta med marginal, men tydligen inte ditt ex.
Fel eller klantkonstruktion? Vem vet?

Well, shit happens..
Seriöst, antar att du har en "elektronisk" vägmätare? Med LCD-er?
Isf en dålig konstruktion. När du anslöt batteriet kan det bli en sk spänningsspik (spg går iaf snabbt som attan upp till 12V från 0V) och om det finns induktanser i systemet, vilket det gör kan spiken bli ännu större 100tals V.
En bra elektronikkonstruktion, spec på fordon, ska klara detta med marginal, men tydligen inte ditt ex.
Fel eller klantkonstruktion? Vem vet?
ja jag vettetusan :va :näsblod ...hade kopplat in nya miniblinkers bl a å kuttat av lite wires. jäkligt skumt iaf.

Min Garmin GPS lagrar högsta toppfart, har stått på 215km/h i nåt år, plötsligt står det 265km/h, och den har aldrig varit i något annat fordon än bilen ( som inte går i 265 på ngt sätt )

Om det nu blir fel på elektroniken, så kunde det ju lika gärna blivit typ 881 eller något annat orimligt:va

har hört de där e standard fel på din model,l när man kopplar in miniblinkers på den..
vägmätarn kommer hoppa fram 100 mil varje gång du slår på blinkers.. :gnissla

Min Gps hoppade upp till 1400km/h, nån som är värre?
Nu är vi jävligt offtopic, men ändå.

Men den riktiga tävligen då, är det någon som lyckats få negativ hastighet på gpsen? :gnissla (eller lyckats koppla in nåt på hojen som minskar mätarställningen - för att återgå till topic!) :D

Men den riktiga tävligen då, är det någon som lyckats få negativ hastighet på gpsen? :gnissla (eller lyckats koppla in nåt på hojen som minskar mätarställningen - för att återgå till topic!) :D

Ähh prova å koppla - till + å + till - vid batteriet så hoppar den tillbaka minst 100 mil....

På tidigare hojar jag haft så har man lätt kunnat dra tillbaka milen med en liten typ pianotråd som man stoppat in där mätarens lampa sitter, genom att trycka på kugghjulet till tusenmila siffran...vipps så har hojen gått 4000 - 5000 mil mindre och någon har köpt den för dyra pengar :crash

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg