Egypten eller annan plats i december

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Är det någon som varit i Egpten i december som kan berätta om väder och vind där.
Planerar att göra en resa veckan innan jul och Egypten verkar vara ett bra alternativ för en enveckasresa.
Har ni några andra bra alternativ på ställen som är lagom varma i december.
Det känns som om både Tailand och Florida är lite väl långt att åka för bara en vecka.

Fluffig skrev:
Är det någon som varit i Egpten i december som kan berätta om väder och vind där.
Planerar att göra en resa veckan innan jul och Egypten verkar vara ett bra alternativ för en enveckasresa.
Har ni några andra bra alternativ på ställen som är lagom varma i december.
Det känns som om både Tailand och Florida är lite väl långt att åka för bara en vecka.
Jag va där för 1.5 mån sen.... Men träffade en där nere som varit där 8 ggr.... Han sa att det är 22 grader i vattnet under vintern, när jag va där så va det 30grader i vattnet.... Under natten så blir det nog småkyligt... ökenområde vettu.... mer än 25 grader blir det nog inte om dagarna.
Om du har egen våtdräkt så skulle jag ta med det.... För man vill ju ligga o snorkla halva dagarna i det fina vattnet.... Ett tips är att bo på Grand Makadi som var hur stort och lyxigt som hellst.... Bra service och rolig personal. Ligger utanför Hurghada

Var där i början på mars. Araberna gick runt i jeans och t-shirt, ibland långärmat för det var ju mitt i vintern. :rolleyes:

Tempen då var nog lite varmare än vad den kommer att vara i December. Vi hade iaf över 25 grader varje dag och 22 grader i vattnet.

Fördelen med egypten är att det är rätt solsäkert och regn är nästintill omöjligt.

Medeltemperaturer: http://www.diveguide.nu/meny3.htm

Egypten i vinter kan jag rekommendera.
En tjej jag känner(mycket söt) jobbar där som reseledare i vinter.

Alla platser där man INTE riskerar att stöta på en egyptier säger min sambo. Hon åkte dit förra sommaren (kan iofs vart den här sommaren :va ) och sa att egyptier är det värsta folk hon har träffat på. Tur att en annan stannade hemma just av denna anledning :)

Nitrogen skrev:
Jag ska åka dit och sälja mig själv för 20 kameler.

Enligt polaren så blev hans ex-flickväns familj erbjuden nåt liknande för henne när hon var 12 år. Det säger en hel del om deras kultur :4skrika

Vet ingen som varit i Egypten som inte blivit magsjuk.
Sen är det ju det där med islamistisk terrorism, kort och gott:
diarré och bilbomber är inte min definition på semester.
Kör Florida istället. :tummenupp

Markus skrev:
Vet ingen som varit i Egypten som inte blivit magsjuk.
Sen är det ju det där med islamistisk terrorism, kort och gott:
diarré och bilbomber är inte min definition på semester.
Kör Florida istället. :tummenupp
Om man tänker så är det ju lika bra att stanna hemma innanför dörren i svedala.... Magsjuka kan du åka på i många länder.... Sen så skulle det vara större risk att du dör när du går över gatan, än att råka hamna i en terrorattack....

Min svåger blev erbjuden 80kameler(eller va fan för djur det var) för syrran när dom var i Marocko.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back