Har drivit ett AB i drygt tre år nu och kan konstatera att det varit tre år av hårt arbete, sömnlösa nätter men också väldigt roligt och tillfredsställande.
Tips 1 Sätt av minst en dag till familjen/vänner och håll stenhårt på detta.
Detta insåg jag först när det nästan var försent
Tips 2 Sätt upp tuffa men realistiska mål för företaget och för dig själv.
Tips 3 försök hitta någon som drivit företag några år som du kan fråga, bolla ideer med.
Själv har jag både min bror och mor att rådfråga då båda driver företag.
Tips 4 Fakturera, fakturera och återigen fakturera.
I början var detta inget bekymmer då kassakistan var tom och man var tvungen men när det helt plötsligt fanns pengar så började man skjuta faktureringen framför sig och det går sjukt fort så står man där med ebb i kassan igen.
Låt dom som kan sköta papersexercisen men se till att själv hålla knas på hur företaget mår försök att göra en avstämning minst varje kvartal helst varje månad.
Lycka till med företagandet
Tips 1 Sätt av minst en dag till familjen/vänner och håll stenhårt på detta.
Detta insåg jag först när det nästan var försent
Tips 2 Sätt upp tuffa men realistiska mål för företaget och för dig själv.
Tips 3 försök hitta någon som drivit företag några år som du kan fråga, bolla ideer med.
Själv har jag både min bror och mor att rådfråga då båda driver företag.
Tips 4 Fakturera, fakturera och återigen fakturera.
I början var detta inget bekymmer då kassakistan var tom och man var tvungen men när det helt plötsligt fanns pengar så började man skjuta faktureringen framför sig och det går sjukt fort så står man där med ebb i kassan igen.
Låt dom som kan sköta papersexercisen men se till att själv hålla knas på hur företaget mår försök att göra en avstämning minst varje kvartal helst varje månad.
Lycka till med företagandet