Eget skinn skyddar bäst

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
http://sydsvenskan.se/skane/hoor/article236367.ece

Naken motorcyklist i Höör
4 maj 2007 13:02

Polisen fick ett larm om en naken man på motorcykel vid Nya Torg i Höör klockan halv tolv på fredagen. En patrull körde till platsen för att kontrollera den oklädde mannen.
- Vi får kontrollera mannen. Det är inte olagligt att köra naken, säger Lars Mahler vid länspolisen. Men man måste naturligtvis ha hjälm och körkort.
Hur det är med den saken är ännu inte klart.

Last edited:
Gillade polisens kommentar :D

Vill inte veta var han förvarade körkortet :tungan

Köra runt med mc i bara skinnet? Inte olagligt? :va Vad är då förargelseväckande beteende?

Köra runt med mc i bara skinnet? Inte olagligt? :va Vad är då förargelseväckande beteende?
Det var kanske en sådan där räserhoj där man ligger på tanken. Då syns ju inte det förargelseväckande - eller så var det så kallt i fartvinden att den ändå inte syntes :D

Då måste någon som eventuellt tar väldigt illa vid sig anmäla det först. Sedan är det väl upp till domstolen att bedöma.
Den här historien förgyllda ju min hittills ganska tråkiga dag iaf.

Han kanske hade... ..skinnställ?

:hihi

Det var kanske en sådan där räserhoj där man ligger på tanken. Då syns ju inte det förargelseväckande - eller så var det så kallt i fartvinden att den ändå inte syntes :D
Vad bra, då kan jag kuta runt på byn o vifta med qken jämt o ständigt, eftersom man behöver kika med Hubble-teleskopet för att se den från 2 meters avstånd... :D

Vad bra, då kan jag kuta runt på byn o vifta med qken jämt o ständigt, eftersom man behöver kika med Hubble-teleskopet för att se den från 2 meters avstånd... :D

Haha, inte bara jag som har detta problemet då :rolleyes: :tungan Tack för tipset! :yoparty

Jo, det blev en uppföljning

Höör

Naken motorcyklist i Höör
Av Tobias Barkman
Senast uppdaterad 4 maj 2007 17:47

I dag vid lunchtid sågs en man köra omkring naken i centrala Höör på en motorcykel. Händelsen anmäldes till polisen som skickade ut en patrull. Men de lyckades inte hitta mannen.

- Han ska ha synts kring Nya Torg. Det är kanske vårkänslorna som gör att han plockat av sig kläderna, säger Joakim Nyberg, stationschef i Höör.
Enligt honom är det är inte första gången folk sett den nakne motorcyklisten. Det har hänt ett par gånger tidigare. Och vid samtliga tillfällen har han setts i centrum.

Polisen vet inte med säkerhet om det är en motorcykel eller en moped mannen kör omkring på, eftersom de inte har något registreringsnummer på fordonet.

Enligt Joakim Nyberg är det tveksamt om mannen begår ett brott. Föraren är nämligen inte helt naken utan använder hjälm.

http://sydsvenskan.se/skane/hoor/article236367.ece

Kvällen innan

-"Den som förlorar pokern ikväll får fan köra hoj naken genom stan."

-"Okej....med mitt flyt så är det inga problem!"

:arsele

Nyheter
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Back