"Egentillverkat" Slipon

CayLe skrev:
878335 Som den fattiga studenten man är så har jag inte haft råd med ett slipon innan jag fann inspiration i --->den här tråden<---. Jag begav mej in till Haninge dagen efter att jag läst tråden och köpte mej följande:

Mekonomen:
Micro ljuddämpare 2" 260:-
Avgasböj 30grader 2" 37:-

Biltema:
Montageband 30:-
avgasklammrar 20:-

---------------------------
~350:-

Jag hade turen att orginalavgasröret på FZR'en var 2" så grejerna passade rakt på.

Hur blev ljudet då, frågar ni er? Jo, det ska jag visa i min lilla film: http://cayle.mine.nu/sporthoj/cayle/simons.wmv

Färdiga projektet:

ÅÅÅÅÅÅH! Filmen!!!!:D

Fan vad besviken jag blev! Hoppades på en förbikörning "flat out" när du kör tillbaka, men istället bjöds det på pinsamheter i den högre skolan:rolleyes:

Ljudet blev iaf kanon tycker jag.:tummenupp

Herre jävlar. De där är ingen ljuddämpare!!:D med betoning på dämpning. Däremot så borde du nog täta gaffeln och få dämpning där med kanske:)

CayLe skrev:
878335 Som den fattiga studenten man är så har jag inte haft råd med ett slipon innan jag fann inspiration i --->den här tråden<---. Jag begav mej in till Haninge dagen efter att jag läst tråden och köpte mej följande:

Mekonomen:

Biltema:

Jag hade turen att orginalavgasröret på FZR'en var 2" så grejerna passade rakt på.

Hur blev ljudet då, frågar ni er? Jo, det ska jag visa i min lilla film: http://cayle.mine.nu/sporthoj/cayle/simons.wmv

Färdiga projektet:

Man blir nästan tårögd. Vi studenter må va fattiga, men kreationerna visar proffsstandard! :crash
Det ska låta som om döden kommer när man drar på, annars är det liksom ingen idé.
Du får 5 spruckna trumhinnor av 5 möjliga i betyg!

Svinbra film :yoparty
Produktionen påminner lite om buskisporr från 70-talet :)
Skönt med människor som inte tar sig själva på för stort allvar :tummenupp
Betyg: Fyra badbollar och en C-kupa!

Henkebenke skrev:
2370558
Det ska låta som om döden kommer när man drar på, annars är det liksom ingen idé.

Du menar som när man använder en sådan här kanske?
:hördu Kopparmegafon

har en mp3 med ljud på mästerverket också men vet ej hur jag lägger upp den på ett bra sätt

Bifogat

• koppar-1.jpg
    koppar-1.jpg
    93.5 KB · Visningar: 115
  • koppar-2.jpg
    koppar-2.jpg
    79.8 KB · Visningar: 64
  • koppar-3.jpg
    koppar-3.jpg
    76.4 KB · Visningar: 95
etelhag skrev:
2370638 Du menar som när man använder en sådan här kanske?

har en mp3 med ljud på mästerverket också men vet ej hur jag lägger upp den på ett bra sätt

Haha ja precis så!!! :yoparty

etelhag skrev:
2370638 Du menar som när man använder en sådan här kanske?

Okej, det där är ju bara sjukt... går att ens att vara i närheten när motorn går igång??? :tomten

lassnig skrev:
2371359 Okej, det där är ju bara sjukt... går att ens att vara i närheten när motorn går igång??? :tomten

Nja, det kändes ju när den startade om man säger som så...:näsblod man vibrerade hel och hållen. men jag har bara kört en testrepa med den monterad, jag råkade få syn på lite koppar och en liten rundbockningsmaskin och så hade jag speedway-hd:n från monstergarage i färskt minne, å sen blev det som det blev liksom...

finurligt o billigt!
Jag älskar bara moppar som låter mer än dem presterar!
Min ninja med raka rör var trevlig den med..poffa mycket o panga mest:D

Jag har en kamrat som monterade en Simons dämpare på sin YZF750R en gång i tiden...hmm....93 typ.
Den gick ca 40 mil innan den rasade i motorn, till saken hör det att den var bara 4 månader gammal hojen, någon sa ngt om att det blev för dåligt mottryck?
Vet inte riktigt vad som hände men att slänga på en sådan dämpare utan att se över bestyckning i bänk är nog ett riktigt lotteri.

CayLe skrev:

Mekonomen:

Biltema:

Färdiga projektet:
Fy fan va röttet ljud. Och utseendet ska vi ju inte gå in på. Gör dig själv en tjänst, sätt tillbaka originalet

Henric skrev:
2372227 Jag har en kamrat som monterade en Simons dämpare på sin YZF750R en gång i tiden...hmm....93 typ.
Den gick ca 40 mil innan den rasade i motorn, till saken hör det att den var bara 4 månader gammal hojen, någon sa ngt om att det blev för dåligt mottryck?
Vet inte riktigt vad som hände men att slänga på en sådan dämpare utan att se över bestyckning i bänk är nog ett riktigt lotteri.

Vad rasade??

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...