Egentillverkat "depåstöd"

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
Hayabusa
Vad tycks om stödet som en polare svetsat ihop?
Löper genom hela "svingen" och säkras med sprint.
Låser man upp hjulen kan man dra runt på hojen, låser du hjulen kan du själv fälla upp/ner hojen.

viewphoto.php

viewphoto.php

verkar vara jobbig som fan att få upp hojen på... tycker bäst om dom vanliga fabrikstilverkade..

Remus skrev:
Vad tycks om stödet som en polare svetsat ihop?
Löper genom hela "svingen" och säkras med sprint.
Låser man upp hjulen kan man dra runt på hojen, låser du hjulen kan du själv fälla upp/ner hojen.

viewphoto.php

viewphoto.php

Verkar genomtänkt det blir lätt att få av bakhjulet :D

Tjoffe skrev:
Verkar genomtänkt det blir lätt att få av bakhjulet :D

Sant sant! Men jag har som tur é inga planer på att plocka av det! Mina mek-färdigheter sträcker sig till att smörja kedjan! :hihi

Om stödet bara är till för att smörja kedjan, så tror jag ansträngningen för att få upp hojen är större än att putta & smörja eller be en kompis vräka upp hojen på stödet (så bakhjulet är fritt från marken) och smörja.

Men snyggt var det - och jäkligt smutt att ha hojjen stående.

Det såg skitfint ut. Att ha möjligheten att kunna rulla hojen på stödet hade varit kanon i mitt fall.

Skit i stödet, grym hoj!!

(stödet var schysst med :-)

Som jag skrev... Stången går igenom hela "svingen" så du kan INTE plocka av hjulet... Mao Ironi!! Hmpf!! :tungan

Jag använder det för att enkelt kunna palla upp hojen & rulla den ur vägen för div. bilar.. Ett plus är ju att jag kan smörja min kedja! Weee!! :banana

Remus skrev:
Som jag skrev... Stången går igenom hela "svingen" så du kan INTE plocka av hjulet... Mao Ironi!! Hmpf!! :tungan

Jag använder det för att enkelt kunna palla upp hojen & rulla den ur vägen för div. bilar.. Ett plus är ju att jag kan smörja min kedja! Weee!! :banana

Bara det som är plus då isf för sist jag kollade så gick det flyta en motorcykel utan sån där lyft ;)

Fast en rekomendation är ju att inte ha den i närheten av hojen i garaget då tjyvarna bara kan rulla iväg med hojen fast den är fastlåst och så vill man ju inte ha det.

/oXydex

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back