Egentillverkad hojbur.

Arrghh... jag som målade den igår... :tungan
Långa farbron skrev:
Klä in den i 18mm armeringsmatta,det tar ju iaf lite längre tid att klippa/vinkelslipa sig igenom.
Bara att kapa passande bitar och dra ihop med svetsen passa samtidigt på att lägga dit "fötter" så du kan bulta den i golvet.

Är väl ingen större investering dessutom.

Hojbur!!!

Scott Sexpump skrev:
Jag byggde mig en bur i helgen. :banana
Detta p.g.a. att det blev lite billigare än att köpa en färdig modell av metall.

Visst, inte lika bra säkerhet. Men jag hoppas det duger.
De sista vagnsbultarna borde göra susen! :lol

Tanken är att ha den som förvaringsbox i "Sam-garaget" som jag delar med 100bilar till.

Tyck gärna till. Är det bra eller anus? :hihi

cimg0018.jpg

Tycker du att det är dyrt att köpa en i metall? Vad är dyrt? Jag bygger med jämna mellanrum lite prototyper av dessa tingestar.. Bla. varit på mässa med en utav dom.. De flesta tyckte att det va billigt med 30.000:-
Man ska då veta att dessa då ska vara klassade utav SSF (de som godkänner lås för mc etc.) vilket borde medföra en sänkning av försäkringspremien...
Men som sagt prototyper..

Gå gärna in på cesium.se o kolla.

/Vi har ett eget racingteam :yoparty

Om jag istället säger att jag inte har råd med 10K-30K för detta ändamål.
Sedan har jag inte riktigt så höga krav.

Jo, jag har kollat på cesium. De är på alla sätt kanonburar.

Hur mycket säljer du dina för?

Henrikwigren skrev:
Tycker du att det är dyrt att köpa en i metall? Vad är dyrt? Jag bygger med jämna mellanrum lite prototyper av dessa tingestar.. Bla. varit på mässa med en utav dom.. De flesta tyckte att det va billigt med 30.000:-
Man ska då veta att dessa då ska vara klassade utav SSF (de som godkänner lås för mc etc.) vilket borde medföra en sänkning av försäkringspremien...

SuperMicke skrev:
Men en hoj är OK eller?

När du låser din hoj ute på gatan, brukar du då lämna din hjälm hängades på styret över natten? Om du inte gör det så kanske du förstår skillnaden mellan att ha hjälmen och mcn i lådan..

Jag tycker det ser schysst ut. Det måste ju kännas bättre att förvara hojen i lådan än ute i det fria.

Den blir en fin låda.
Varför köpa en metallbur då man kan låna kronans vapenkansun om nu ska vara på den säkra sidan. Det ända krav vi fick på våran är att vi inte fick förstöra den och om det blev krig skulle dom ha den tillbaka.

Scott Sexpump skrev:
Jag byggde mig en bur i helgen. :banana
Detta p.g.a. att det blev lite billigare än att köpa en färdig modell av metall.

Visst, inte lika bra säkerhet. Men jag hoppas det duger.
De sista vagnsbultarna borde göra susen! :lol

Tanken är att ha den som förvaringsbox i "Sam-garaget" som jag delar med 100bilar till.

Tyck gärna till. Är det bra eller anus? :hihi

cimg0018.jpg

Är den flamsäker?

Henrikwigren skrev:

haha

Killens farsa har sågverk så hans bur kostade kanske 200 spänn.

Så visst fan är det sjukt dyrt med 30000kr.

Back