Egengjorda kraschpuckar

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hejsan

Far min tillverka de här kraschpuckarna i utbyte mot ett alarm som låg i hojen när den kom hem från USA. De blev nog 1,5-2cm för långa, men det går ju att ordna.

Vet inte än vad tillverkningskostnaden är och jag har inte heller kunnat testa dem. Men tänkte ta största släggan jag kan hitta och se hur material håller sig (spricker, eller går av). Plasten är väääldigt hård.

Ifall jag kan få ett hygglo pris på dessa, och mitt "test" inte biter på dem, vore nån intresserad av att tjacka? Vet inte vad för pris jag kan ta för såna här mockapärer.

Bifogat

• framesliders.jpg
    framesliders.jpg
    13.5 KB · Visningar: 159
  • sidebild.jpg
    sidebild.jpg
    125.4 KB · Visningar: 171
Funkar dom och ett hyfsat bra pris så slår ja då till iaf...
Under tusenlappen för en uppsättning borde ju funka!

Kay skrev:
400:- per par, No-Names ju :)

500kr inkl frakt isåfall =) Angående "No Name"... jag kan smäcka på Sporthoj.com på dem.

Då det går köpa andra rampuckar för 800kr, tycker jag nästan 500kr är.. "för" billigt.. men sen är jag ju smålänning oxå.

De kommer som de ser ut på bilden! De kommer ha EN form, och om de inte passar dig hoj... bah bah bah :näsblod :lol

Nä men just nu är de gjort för en bult på 10mm. Vissa hojar har ju även kåpor som går Över bulthålen till motorn. Detta är upp till Er att lösa, mina kraschpuckar kommer som dem är o jag kan inte ta hänsyn till varje hoj därute, tyvärr.

Så återigen, ett format... som jag kommer skriv exakt vad det är snart, och ni får beställa på egen risk. Och.. såklart, förbetalning. För.. jag kan inte ligga ute med pengar då de kostar mer att tillverka än ni tror (vet jag nu).

Se till att du har en ståldistans i dom också!! Annars kan du lika gärna slänga dom om de ska skruvas i motorfästen som på Sukkan.

Chrille, yesbox. Har en distans som är pressad in i plasten. Det sitter berg!

wonderwizard, kanske.... fast jag tror svart passar på alla hojar egentligen. Så för att minska kostnaderna, blir det nog endast svarta. Du kan ju måla dem vita :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park