Video Egen gjort Video: Nu bättre ljud

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Några här har säkert sett min andra tråd.

Jag gör både Bild och musik. och nu har jag fått in bättre ljud. Kom gärna med kritik på vad jag mer kan göra för att förbättra kvaliten

http://www.youtube.com/watch?v=yQyFOvlyUdA&feature=youtu.be

Gamla Tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?266956-Helt-egengjord-sommarfilm-med-hoj&highlight=

Edit: Nu har jag redigerat filmen lite, tackar till Orecic

Ny låt ide till kommande video
http://www.youtube.com/watch?v=7zq7QENfhjQ&feature=c4-overview&list=UUPFf3NpwRmQcVOTmNTQDxhA

Last edited:
Det bästa sättet att göra ett proffsigt intryck med en video är att ha effekter som passar övriga videon; exemelvis om du gör en "BULTENBOMB MOTHA FUCKAS"-video så bör man ha "explosiva" effekter, snabba klipp osv. Så man får en känsla av action.

Vidare så bör man använda så lika effekter som möjligt, samt inte för mycket.

Min rekomendation är att inte använda "flare" effekter, som du har med texten. Alla hemmadolare använder flares och man får direkt känslan av att Otto från byhålan har gjort filmen.(no offence :D)

Så fort man använder slowmotion bör du ha kameran inställd på 60 FPS, så att när du saktar ned klippet har du fortfarande minst 30 FPS, annars ser slowmotion hackigt ut.

Cool film, minska effekterna och du är hemma!

Här är ett exempel på en film med en djävla massa effekter som jag gjorde för ett tid sen; gjord i komiskt syfte. :D

Det bästa sättet att göra ett proffsigt intryck med en video är att ha effekter som passar övriga videon; exemelvis om du gör en "BULTENBOMB MOTHA FUCKAS"-video så bör man ha "explosiva" effekter, snabba klipp osv. Så man får en känsla av action.

Vidare så bör man använda så lika effekter som möjligt, samt inte för mycket.

Min rekomendation är att inte använda "flare" effekter, som du har med texten. Alla hemmadolare använder flares och man får direkt känslan av att Otto från byhålan har gjort filmen.(no offence :D)

Så fort man använder slowmotion bör du ha kameran inställd på 60 FPS, så att när du saktar ned klippet har du fortfarande minst 30 FPS, annars ser slowmotion hackigt ut.

Cool film, minska effekterna och du är hemma!

Här är ett exempel på en film med en djävla massa effekter som jag gjorde för ett tid sen; gjord i komiskt syfte. :D

Tack. det var första gången jag testade ett annat program än gopros egna. Jag skall tänka över effekter. jag använder mig utav det där original programmet på mac. kan det heta I movie? aja den var lite bättre än gopro (för gopro kan man inte ha stillbilder i:va )

Jag gör nog så att jag tar samma musik och så försöker jag göra om i klippningen lite så kanske jag kan få till det bättre. Men tror du att snabbare klipp kommer ge mer action / Passa min musik? eller skall man göra som någon skrev i min andra tråd "kill your darlings" och göra det lite mer action trots att jag tycker det känns som att de skulle passa med lugnare stuk.

Hum. Aja tack så mycket i alla fall, skall genast ge mig in i detta och se vad jag kan åstadkomma :tummenupp

Edit: Kul video du hade gjort! det var rätt komiskt får jag säga!

EDIT 2:Nu har jag Editerat filmen. Kommer ändra film länken i första inlägget

Last edited:
Såhär kan det se ut om du gör det till "super-action", det bästa är att jobba utifrån ett tema. Gör klippen såsom du vill ha dem, och följ temat; är det action, gör det all the way. Vill du ha något lugnare; gör allt lugnare. Sen har du en stor fördel eftersom du gör musiken själv, anpassa musiken efter hur fort det går i klippet ex.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti