Som en spinoff på tråden "Starta egen firma" undrar jag vilka fördelarna är att ha egen firma mot att vara anställd.
Hur löser man det här med bil och bensin?
Andra lösningar som går att dra nytta av?
Jag är i startgropen av egen firma och vill gärna veta hur det kommer påverka mig. Alla former av tips och varningar är välkomna.
Mark snart F-skattare
Hur löser man det här med bil och bensin?
Andra lösningar som går att dra nytta av?
Jag är i startgropen av egen firma och vill gärna veta hur det kommer påverka mig. Alla former av tips och varningar är välkomna.
Mark snart F-skattare

Jag vet ju inte hur mycket pengar du har, men att köpa en skapligt reprensentabel bil för ca 15.000 går ju. Behöver inte vara något märkvärdigt. snarare tvärtom, kommer du i en bil som sticker i ögonen på folk så kan man tappa kunder på det oxå. Även fast det är en bil som vem som hellst kan ha råd med. Ett exempel från verkligheten: Min arbets kollega hade en Porsche 911, gammal 81:a, den kostade ca 80.000. Han skulle besiktiga den och tog den i tjänsten den dagen för att vinna tid och fick snea blickar av kunderna som tyckte att han minnsan tjände väldigt bra. hade han kommit i en lätt beggad V70 för samma pengar så hade aldrig någon reagerat.