Egen bana med villa intill??

Tja, driftskostnaden per år låg på runt 23.000 kronor.
Det är en bit av en kaka.

Nu saknar jag bara knappa 20 millar... :fyllisar

Kan inte vara så många deltagare? På Brno var vi runt 200st om jag kommer ihåg rätt men det var för mycket, det låg tjecker i varenda sandfålla och de som inte kraschat sköt motorn istället.

Snabb matte ger ju som sagt en tusenlapp per deltagare om det är 60 pers och banan kostar 60K och då är överskjutande delen för att täcka arrangörens övriga kostnader och det blir ju runt 30-40 loppor i exemplet med 1500-1800 deltagaravgift.

Men det kostar mer än bara banhyra att arrangera en bra bandag. Räkna med mellan 75 och 80tusen i kostnader. Därtill vinstmarginal. För du menar väl inte att det bara ska gå jämnt upp. Du har dessutom inte räknat med någon moms. Bandagar är inte så lukrativt om man börjar räkna noga....

Jag har en hyreslägenhet med hur många mil väg som helst runt omkring som man kan racea på... Nu endast 4600 i månaden... Flygplats finns oxå i närheten....

:yoparty

Jag har en hyreslägenhet med hur många mil väg som helst runt omkring som man kan racea på... Nu endast 4600 i månaden... Flygplats finns oxå i närheten....

:yoparty

Om du tar alla avgifter för böter samt fixar privatchaufför under eventuell körkortslös tid så har vi en deal!

Jag trodde det var ett race du skulle köra, inte stanna och få böter? Klarar du inte att dra ifrån polisen så ska du nog inte racea från första början :)

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!