Eftersupning och förbud mot sms under färd?

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Varför har SH nyheter som att eftersupning och sms under bilfärd förbjuds? Vad har det med mc att göra?
Det måste finnas hundratals roligare nyheter som är mer relaterade till mc än dessa två... :confused:

Troligtvis bara för att påminna just dig om att inte hutta efter du kört av vägen

du har aldrig mött okoncentrerade SMSande bilförare ?:gnissla

är väl trevligt ifall det bli mindre rattfyllerister i trafiken.

Troligtvis bara för att påminna just dig om att inte hutta efter du kört av vägen

Då kan de ju pm:a, här blir jag ju helt utskämd! :D

du har aldrig mött okoncentrerade SMSande bilförare ?:gnissla

är väl trevligt ifall det bli mindre rattfyllerister i trafiken.

Ok, ok - positiva nyheter för oss mc-förare, visst kan man tänka så... (Fast jag har hellre roliga sportiga nyheter eller sånt som vänder sig direkt till oss hojåkare...)

Last edited:
Jag är inte helt hundra, men jag har hört, ryktesvis, att även hojåkare kör av vägen ibland, och risken finns ju att dom tar sig en hutt för att få nerverna på rätt sida skinnet när dom har kommit hem... :rolleyes:

Låter ju inte som helt orimligt i alla fall om man vill komma åt dem som kör fulla på gatorna. Men samtidigt om man sitter fastklämd och man har en jävulsk smärta och har en liter sprit i handskfacket så kanske man skulle snylta för smärtans skull. Samtidigt kan man ju undra varför man för med sig sprit i handskfacket i bilen :va

Hur länge sträcker sig eftersupning för övrigt, nån som vet?

Får börja eftersniffa bensin istället...Fast å andra sidan blir det blandmissbruk när E10 införs. Jaja, inte lätt alla gånger.

Har en polare som SMSar när han kör hoj....samma man ser ju iofs på film på datorn på E4an....:död:brinnerup:näsblod

Jag hade ett moppefucko som körde bakom mig i 50km/t hjälmen "ovanpå" skallen och skrev SMS medans han körde tätt bakom.. så visst finns det idioter :huvet

Moppefuckona får väl inte köra fortare än 45, så du borde glida ifrån honom även i stan. Annars är det väl bara att köra 8:or runt honom så vaknar han nog med din knarr :)
Ser såna för ofta tycker jag, verkar vara mode att köra med hjälmen på huvut som en smula..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT