Eftersnack Gotland Ring 20-21a Aug

print_screen skrev:
Ja visst kaffe ska läggas på minnet till nästa gång.. Kanske att vi har fått lite mer fasiliteter så det går att orna på ett smidigt sätt då..:) Jag har faktiskt fått en förfrågan om att ha en bandag enbart för tjejer, kan det vara intressant?? Kanske man skulle skapa en tråd om det, vad tror ni?

Vafan har du ännu en Rs250??
Ang däck på GR så funkar alla mjuka gatdäck(Pilot Power,M1,207,Pilotsport,Pilot Race,Pirelli)tro mig vi har provat det mesta.

Hmm miss av mig med uppdateringen, ska åtgärdas!!:)

Nu finns det också en tråd för bandag även för tjejer upplagd, ännu enbart för att kolla intresset!!

negnit skrev:
Vafan har du ännu en Rs250??
Ang däck på GR så funkar alla mjuka gatdäck(Pilot Power,M1,207,Pilotsport,Pilot Race,Pirelli)tro mig vi har provat det mesta.

Last edited:
isse skrev:
Jag upplevde inte alls det du säger ang PilotPower, mina slets rätt bra och "noppade/fransade" sådär lagom mycket.
Körde med PilotRace förra gången och dom var något mjukare, men gav ung samma slitagebild och jag körde aboslut inte lugnt.
Gemensam nämnare för dem som körde av kanske va lite för mycket gas ur en kurva med 1000cc ?

/N

Mycket möjligt. Dem är väldigt ambitiösa. Å andra sidan kanske det var en dålig leverans av däck. De var daterade höst 04 och vår 05.

Hur som helst. Enbart observationer allt detta, dra slutsatserna själva.

/a

Ett stort tack för lördagen. :tummenupp :pannkyss

Trevlig åkning, folk och strålande väder. Vad mer kan man ha önskat sig ?

Kunde tyvärr inte stanna och köra på söndagen fick ingen plats på båten söndag kväll. :huvet

Ett stort tack till Jonas för jag fick köpa ett av hans bakdäck. :tummenupp
( ska ha med ett lass till nästa banåkning på Gotland Ring :D ).

Var det Gotlands sjukan ni kallade slitaget på bakdäckens högra sida.. :tungan

Vi syns på banorna.

R-Sickan

Tack för en bra helg på Gotland med maaaaaasssssssssssor med körning.
Det gick nästan 4 tankar, vilket innebär ca 55-60 mil på bana.
Helt nya Rectec medium bak (2.35 bar) och Soft fram (2.2 bar) gav ett bra fäste och slitaget fram är nästa obefintligt, och bak är det lagom att vända på däcket och köra lika mycket till. (även om högersidan bak, slets lite mer än optimalt för att vändas).

Ber än engång killen med gula hojen om ursäkt för den opassande omkörningen, som resulterade i att jag valde gruset i stället för att sno hans spår :Bugar .

print_screen skrev:
Vad säger ni om att jag skulle försöka spika in nästa år igen med en 2 dagars? Samma helg 3 helgen i aug...:) Kunde va kul att få lite respons redan nu så jag har något att presentera för Gr-ledningen...

Tack för en kanonhelg, jag åker gärna igen nästa år.. Count me in..

Tjohoo :yoparty

isse skrev:
Jag upplevde inte alls det du säger ang PilotPower, mina slets rätt bra och "noppade/fransade" sådär lagom mycket.
Körde med PilotRace förra gången och dom var något mjukare, men gav ung samma slitagebild och jag körde aboslut inte lugnt.
Gemensam nämnare för dem som körde av kanske va lite för mycket gas ur en kurva med 1000cc ?

/N
Mina förbannade pilot power noppade inte ens nästan och inte en tendens till fransning.. Dom var som sagt helt blanka, och det enda slitage som jag kunde se fanns på mina kåpor. Däremot så skulle nog bakdäcket åtminstonde kunna funka bättre på en speedwaybana eftersom det verkade vilja kör med ställ genom kurvorna. Nej jag är skeptiskt!. Jag har en film på vad som hände, ska lägga upp snart. Så ni som vet bättre kan analysera vad som hände egentligen..

Fan att man missade detta för ett bröllop, och sprit bjöds det först egter midnatt när alla tröttnat.
HAde ju lätt lagt 2 dagar på GR istället, men jag kommer näsyta gång.

Kul att ni hade kul :)

Vad körde du med för däcktryck ?
Lite lustigt att det blir så olika, kan inte vara nåt med din fjädringsinställning tro...

/N

GixxerJensa skrev:
Mina förbannade pilot power noppade inte ens nästan och inte en tendens till fransning.. Dom var som sagt helt blanka, och det enda slitage som jag kunde se fanns på mina kåpor. Däremot så skulle nog bakdäcket åtminstonde kunna funka bättre på en speedwaybana eftersom det verkade vilja kör med ställ genom kurvorna. Nej jag är skeptiskt!. Jag har en film på vad som hände, ska lägga upp snart. Så ni som vet bättre kan analysera vad som hände egentligen..

print_screen skrev:
Vad säger ni om att jag skulle försöka spika in nästa år igen med en 2 dagars? Samma helg 3 helgen i aug...:) Kunde va kul att få lite respons redan nu så jag har något att presentera för Gr-ledningen...
ja,det hade vi i gänget från ronneby gärna hängt på igen,men det hade varit kul om det även var körning på fredagen oxå.tack för en lyckad helg.foggy :)

isse skrev:
PilotPower funkade klokrent för mig, dock spreds ett rykte att alla som körde av hade Power, men det var nog inte hela förklaringen :)

Bridgestone racedäck i supersoft variant tog slut på högersidan efter en sådär 3-4 pass så det är nog inte rekomenderat med för mjuka däck på den banan. Vi försökte med att kompesera med dämpningen men det hjälpte inte.

/N
vi 4 från ronneby åkte åp metzler rennesport(medium) det tuggade ej lika mycket som på anderstorp,och fästet var kanon. :)

Ja fan du missa verkligen något!! Men du vet att du är välkommen när du vill Ravis. Vare sig med hoj eller utan..*:)
Ravetrancer skrev:
Fan att man missade detta för ett bröllop, och sprit bjöds det först egter midnatt när alla tröttnat.
HAde ju lätt lagt 2 dagar på GR istället, men jag kommer näsyta gång.

Kul att ni hade kul :)

isse skrev:
Vad körde du med för däcktryck ?
Lite lustigt att det blir så olika, kan inte vara nåt med din fjädringsinställning tro...

/N
Körde med 2.2 både fram och bak. Inte helt omöjligt att fjädringsinställningen var en del av boven i dramat. Men som sagt så fort jag har jagat rätt på bandet så kommer filmen upp! :)

kanonbra helg med fint väder och bra arrangerat.en grillvagn med mat å kaffe med mera är att önska,han hade ju gjort storkorvan där.kan ju inte vara så svårt att få nån att ställa upp.även dricksvatten kunde ha funnits.avåkningszonerna var väl inte dom bästa,det syntes ju på dom som la sig.nog om detta klagande,var bra ordnat annars.håller med om att power däcken var helt blanka jäfört med mina rennersport-mkt bra bett! hoppas vi hörs nästa år......mvh nissse :yoparty

ok, jag hade 2.3 så det borde ju inte göra så stor skillnad....

/N

GixxerJensa skrev:
Körde med 2.2 både fram och bak. Inte helt omöjligt att fjädringsinställningen var en del av boven i dramat. Men som sagt så fort jag har jagat rätt på bandet så kommer filmen upp! :)

Sista dagen tog jag i för kung&fosterland o körde några riktigt snabba varv, men aldrig var det nåt problem med fästet. Men som sagt jag kör ju 600 så jag har inte lika mkt kraft ur kurvorna (där ni verkade få släpp).

Det som är konstigt är att våra däck oxo uppenbarligen slets helt olika, medans ditt var blankt var mitt noppigt&fransigt.
Även Semper körde med PilotPower och hade samma slitage som mig och inga problem med fästet.

Man kan ju undra om det finns dåliga leveranser :va

GixxerJensa skrev:
Antagligen hade du tur då eller så körde du lite lugnare än mig.
Efter att ha läst i den här tråden är jag övertygad, däcken var boven i dramat: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=93144&page=1&pp=20

mm, kört sammanlagt 4 dagar på gotlandring med power, inga problem där, slitaget såg fint ut.

Sista dagen bytte jag till bridgestone racedäck, supersoft... det slets fort kan jag säga, så här såg det ut redan efter 2 pass ( och ja vi gjorde en jävla massa fipplande med fjädringen utan att få ordning på det )

http://semper.nfn.net/slit.jpg

EDIT: och tack te instruktörer, arrangörer, samt dom som lärde mig kränga däck :D

Last edited:
Jag tycker att initiativet är jättebra!
Jag vet att det är massor med jobb för att ordna ett sånt arrangemang och ni gjorde det mycket bra :tummenupp
Åker gärna igen!

Back