Eftermontera knäpuckar på tönt-ställ? ;-)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag har ett damskinnställ, givetvis utan knäpuckar. Nu kör man på bana och gärna vill veta när marken kommer närmare o närmare utan att trilla på arslet.
Jag har dock inte pengar till ett nytt fränt skinnställ utan tänkte köra en ful variant och sy på kardborregrejer på stället för att därpå sätta på puckar.

Det känns svårt att göra detta själv. Visserligen har vi kardborrdeband på jobbet men risken är överhängande att några kommer få mina knäpuckar flygandes på dom ifall jag försöker limma ihop något med superlim.
Eller så lämnar man in dom till en skräddare. Ringde till Ersoys och dom bad mig komma in med stället så att dom fick se hur det såg ut och därigenom bestämma pris.

Har ni några bra tips eller bra skräddare ni kan rekomendera?

knäpuckar behövs inte. det spelar ingen jävla roll hur fort man kör och hur mycket man flyttar på arslet. dom förbannade puckarna är ändå en halvmeter ovanför marken. :4skrika

vill du ha stekt ägg till din pyttipanna? vändstekt?

ska vi köra några ennollfemmor idag?

Satte på kardborre på mitt ställ (IXS) hos en av de lokala skräddarna här i Gävle. Lämnade med ett par andra ställbyxor med puckar att jämföra med, höjd, placering, storlek, mm.
Kostade 150:- totalt och blev hur bra som helst...

anja skrev:
knäpuckar behövs inte. det spelar ingen jävla roll hur fort man kör och hur mycket man flyttar på arslet. dom förbannade puckarna är ändå en halvmeter ovanför marken. :4skrika

vill du ha stekt ägg till din pyttipanna? vändstekt?

ska vi köra några ennollfemmor idag?

joråå det ska gå! jag tar gärna ett icke vändstekt ägg tack. jag rullar härifrån vid 11 ungefär. ennollfem innebär att jag måste sänka mig 4 sekunder, okej. pytsa i lite knark i pyttitpannan så kanske vi kör fort.

Chefen Alabama skrev:
Satte på kardborre på mitt ställ (IXS) hos en av de lokala skräddarna här i Gävle. Lämnade med ett par andra ställbyxor med puckar att jämföra med, höjd, placering, storlek, mm.
Kostade 150:- totalt och blev hur bra som helst...

Hoppas nån i sthlm tar liknande peng för jobbet. Billigare än att köpa nytt skinnställ för tillfället iallafall :)

Bikerbitch skrev:
joråå det ska gå! jag tar gärna ett icke vändstekt ägg tack. jag rullar härifrån vid 11 ungefär. ennollfem innebär att jag måste sänka mig 4 sekunder, okej. pytsa i lite knark i pyttitpannan så kanske vi kör fort.

okej. jag åker och köper ägg!

Lokala skomakarn brukar kunna göra underverk när det gäller skinnsömnad.
Talar man lite snällt med hockeydoktorn vid gullmarsplan brukar de också kunna hjälpa till. Speciellt nu "off season".

Trådkapning!

Finns det en microvågsugn att låna ute på Sviestad? Skall ut ikväll och hämta funkisstudiematerial (ptja, och kanske se på lite träning också) och alternativen är:

1) Micra och äta mat mol allena på kontoret innan jag åker

2) Bege mig direkt till Sviestad istället och spendera samma tid med att äta där, förhoppningsvis omgiven av i genomsnitt trevligare folk än i alternativ 1. :)

Alternativ 2 förutsätter dock en micro...

Alternativ 1.5) Micra maten på jobbet och åka ut. :hihi God och varm efter en kvart i ryggan!

Kolla med Ae tec, de är både bra och billiga:

Ae tec HB - Stockholm
Tel. 08-600 28 05
Kärrtorpsv. 73, Box 6028, 12106 JOHANNESHOV

/A

Rundningsmärke skrev:
Kolla med Ae tec, de är både bra och billiga:

Ae tec HB - Stockholm
Tel. 08-600 28 05
Kärrtorpsv. 73, Box 6028, 12106 JOHANNESHOV

/A

Jepp! Tjejen hadde med sig "Puckar & kardborre" från ett gamalt kasst ställ till AE tec, å vipps så satt dom hennes eget ställ.

/

anja skrev:
Nej då, du är inte alls långt ifrån marken med knät i Bergskurvan. Bikerbitch däremot har en helt annan stil där hon sitter helt rakt med knäna pressade mot tanken. Kanske gör hon så just för att hon inte har puckar och skulle förstöra skinnet direkt.

Ninjaboy skrev:
Nej då, du är inte alls långt ifrån marken med knät i Bergskurvan. Bikerbitch däremot har en helt annan stil där hon sitter helt rakt med knäna pressade mot tanken. Kanske gör hon så just för att hon inte har puckar och skulle förstöra skinnet direkt.
Ryktet säger att båda knäna var i idag. I lecakulorna visserligen, men ändå.

Bikerbitch skrev:
Jag har ett damskinnställ, givetvis utan knäpuckar. Nu kör man på bana och gärna vill veta när marken kommer närmare o närmare utan att trilla på arslet.
Jag har dock inte pengar till ett nytt fränt skinnställ utan tänkte köra en ful variant och sy på kardborregrejer på stället för att därpå sätta på puckar.

Det känns svårt att göra detta själv. Visserligen har vi kardborrdeband på jobbet men risken är överhängande att några kommer få mina knäpuckar flygandes på dom ifall jag försöker limma ihop något med superlim.
Eller så lämnar man in dom till en skräddare. Ringde till Ersoys och dom bad mig komma in med stället så att dom fick se hur det såg ut och därigenom bestämma pris.

Har ni några bra tips eller bra skräddare ni kan rekomendera?

Skinnverkstaden, rosenlundsgatan på söder!!
kanon duktiga, lite suspekta... mycket piskor och konstiga masker på väggarna.
rekomenderad dom starkt, bästa skinnskräddare jag har använt!!! :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...