Eftermontera hastighetsmätare och varvräknare?

Holpers

Ducati
Gick med
12 Oct 2009
Ort
Visby
Hoj
2008 Ducati Monster 696
Tjena.. detta blir mitt första inlägg på SH.

Har tjackat en DR800S
Prima på alla vis förutom att varvräknaren är ur funktion och hastighetsmätaren saknar nålen..

Det skall besiktigas snart och jag förstår att de vill att man skall ha hastighetsmätare.. =)

Verkar vara omöjligt att finna nya mätare till billigt pris.. är det nån som vet om det finns någon slags universal mätarhus..? Digitalt kanske?
Finns inte sånt för de som gatreggar sina crossar eller liknande?
Kan det funka på en enstånkare med?

Funderade på nån cykeldator, men jag vete tusan om de går till 150km/h..
Man kanske även behöver ha blinkers- och helljus-indikatorlamporna kvar? eller?

Vad luddig den här frågan blev.....Hmm.... ja men va f*n, ni fattar vad det är jag vill göra..
 
Kolla här om det kan va nåt sånt du letar efter!
Hastighet,varvräknare,tankmätare, mm i samma

http://www.acewell.se/

Jaaa, den var inte dum.. Tack för tipset
Lite dyr va den dock, finns det snikigare modeller?
Hade hoppats på nått kina-krafs för 500kr
Behöver inte ha tankmätare och så..
Finns det inga billigare alternativ så får det fasen bli en sån AceWell.
Kan ju inte vara svår att montera..
 
Jag har kört med vanlig cykeldator, det SBP krävde då (för ca 4 år sedan) var att det skulle finnas distansmätare som inte gick att nollställa.
Hastigheten var inga problem, min snik-sigma klarade minst 400km/h.

Ring dom och fråga vad som gäller.
 
kjell o compani och clas i sjön har cykeldatorer som är godkända för besiktning.
 
Hastigheten var inga problem, min snik-sigma klarade minst 400km/h.


Wow! :kär fyyyyra hundra!
Det måste ha blåst rejält! ;)

Skämt åsido: MIN sniksigma slutar på 200... :gnissla
Dax att byta!
Kan ju vara "kul" om än akademiskt att se vilken fart man susar fram i.

PÅ bana alltså... ;)
 
Wow! :kär fyyyyra hundra!
Det måste ha blåst rejält! ;)

Skämt åsido: MIN sniksigma slutar på 200... :gnissla
Dax att byta!
Kan ju vara "kul" om än akademiskt att se vilken fart man susar fram i.

PÅ bana alltså... ;)

Doktorn gör nog inte ens 200knyck.. så bara det går att besiktiga med så..
Men cykeldatorerna har väl inte en o-nollställbar trippmätare?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top