pw skrev:
2567323 Ge mig mera, om jag inte missminner mig alldeles så har Anders Brink sågat KN vid upprepade tillfällen. Detta med fördel till orginalfiltren.
Vad jag menade(även om det framgick dåligt) var att jag letar bättre alternativ än kanske KN, som man ju faktiskt ser igenom med blotta ögat.
Kom igen nu, BMC, green cotton, pipercross mm...någon som testat nåt bra?
Det är väl egentligen inte så att de är DÅLIGA, men det MERJOBB som de orsakar överstiger oftast värdet.
Så kan man sammanfatta det hela, för Mer luft = mer effekt. Det är HELT sant.
Men så kom det där krångliga med att tillsätta RÄTT mängd bensin hela tiden oxå.
Moderna hojar med vakumförgasare kan vara svåra som F att fiddla till då luftfiltret ju är en DEL i balansen mellan trycket utanför trotteln och innanför.
Detta balanseras med rätt storlek på hål i trottel, rätt styrka på fjäder osv osv så NÄR man sätter dit ett öppnare filter så räcker det inte md att bara byta munstycken.
Trotteln KOMMER att röra sig på ett annat sätt, och för att kompensera detta krävs TID och kunskap i en bänk.
Factory Pro har ex.vis satser anpassade för detta. Men det är deras värstingsatser där det skall borras osv i förgasarna, vilket är ett skräckscenario för de flesta utan kunskapen.
Det kan lätt bli dyyyyrt.
Men som sagt, i teorin är allt lätt, och såklart att man får mer effekt av dessa filter...
Det var ju bara det där med resten av anpassningen dårå
