Efterlyst tv3 NU!

korvgubbe skrev:
Efter att ha varit ute ett par helger börjar jag få fördommar mot Schweppes... Har alltid sådan huvudvärk dagen efter jag druckit mycket Russian, Indian Water och Tonic.... :rolleyes:

Dagens sämsta jämförelse. :tummenupp

sandstream skrev:
Datorbutiken.com sponsrar med laptopen.

Brukar inte kolla Efterlyst men gjorde ett undantag i går pga den råa misshandeln. Börjar förstå varför de som ser på Efterlyst regelbundet har en del "fördomar" mot invandrare....

Man behöver inte kolla efterlyst, det räcker med att vara realist i dagens Sverige. Själv har jag inte fördomar mot några människor som RAS utan fördomar mot människor som pga olika omständigheter förvandlats till stereotypen för invandrare.

Trango_B skrev:
Man behöver inte kolla efterlyst, det räcker med att vara realist i dagens Sverige. Själv har jag inte fördomar mot några människor som RAS utan fördomar mot människor som pga olika omständigheter förvandlats till stereotypen för invandrare.

Du menar helt enkelt att du har fördommar mot folk :
- som saknar sociala nätverk
- lever i trasiga familjer
- är fattiga
- bor trångt
- saknar en omgivning som i sin tur har trygga förhållanden
- och bor i områden där huvuddelen av invånarna även de stämmer in på denna beskrivning!?.....

Jag ser det inte som en fördom att påstå att risken för att bli rånad/nedslagen av någon som kvalar in i denna beskrivning är större än att du blir rånad av en brat i gåsjacka som precis klivit ur pappas merca..

korvgubbe skrev:
Du menar helt enkelt att du har fördommar mot folk :
- som saknar sociala nätverk
- lever i trasiga familjer
- är fattiga
- bor trångt
- saknar en omgivning som i sin tur har trygga förhållanden
- och bor i områden där huvuddelen av invånarna även de stämmer in på denna beskrivning!?.....

Jag ser det inte som en fördom att påstå att risken för att bli rånad/nedslagen av någon som kvalar in i denna beskrivning är större än att du blir rånad av en brat i gåsjacka som precis klivit ur pappas merca..

Exakt, huvudet på spiken! Dock kan man kanske diskutera om ordet fördom var rätt i detta fallet det håller jag med om.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa