Efterlysning på en vit boxer (Hund)

akita1

Medlem
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
Honda vf 1000r -84
:va Nu har det gått 3 veckor sen när Dali försvann. Så jag tar chansen att ni här på sporthoj kan ta hjälpa så att Dali kan få komma hem. ja jag vet att detta är en Mc sida men vad gör man........ !!
Mera bilder finns på Hitta Dali på Face book !!

Dali är en försvunnen hund. Sprang bort från min husse fredagen den 17/6 vid nio tiden på kvällen från Katrinetorp i Malmö. Han är en hel vit boxer. Jätte smal runt midjan men muskulös framme vid brösten. Dali har blivit kidnappad och vittnen har sett han bli rastad av sin kidnappare. Dali har några allergier och går på medicin. Han kan heller inte äta vilken mat eller torrfoder som helst. Dali är allergisk mot viss föda och får speciell beställd veterinärföda som kan endast köpas hos en veterinär. Om han får i sig något som han inte ska ha ( men ändå kan tycka om ) så kan han få allergiska reaktioner. Efter två till tre veckor kan det uppstå sår på kroppen. Andnings problem m.m . Hjälp Dali hitta hem. Hittelön utlovas för tips som kan leda till Dali.

Telefon 762107469 Mobil
Åsa Danielsson mobilnr: 070-6672176

E-postadress hitta_dali@hotmail.com

Efterlysningen finns för nerladdning här:
http://www.box.net/shared/7pc4434st40j71mmpgkc

Artikel i Kvällsposten 25/6 finns att läsa här:
http://www.box.net/shared/28asbttlaiqrbe8dyeipVisa mer

OBS! Vi är tacksam om ni har möjlighet att vidarbefodra/Maila denna EFTERLYSNING till era Vänner och bekanta.

MVH Akita och Dali och hans ägare

Bifogat

• Dali.jpg
    Dali.jpg
    66.8 KB · Visningar: 234
  • Dali1.jpg
    Dali1.jpg
    66.9 KB · Visningar: 264
  • Dali2.jpg
    Dali2.jpg
    60.8 KB · Visningar: 224
Last edited:
ingen av länkarna funkar för mig..

du har ingen bild du kan posta här ??

Jag var i malmö vid hamnen och fotade i veckan och det var iof sjukt många boxer hundar där och många fastnade på bild...

Inga speciella kännetecken ??

ingen av länkarna funkar för mig..

du har ingen bild du kan posta här ??

Jag var i malmö vid hamnen och fotade i veckan och det var iof sjukt många boxer hundar där och många fastnade på bild...

Inga speciella kännetecken ??

Hej !
Har lagt in bilder på Dali nu. Flera bilder finns på Face Book under Hitta Dali !!

:tummenupp Vi är tacksam om ni har möjlighet att vidarbefodra/Maila denna EFTERLYSNING till era Vänner och bekanta.

MVH Akita

Skrämmande många som stjäl hundar.

Förlåt en dum och grönhårig fråga. Hur stjäl man en hund? :confused: Det är väl lag på kopplad hund i de flesta städer, så där sker inga stölder gissar jag?

Kvarstår landsbygden, men mellan 1 mars till 20 augusti är det koppeltvång i hela Sverige enligt Jaktvårdslagen, för att skydda vilt och fauna som har sin "ynglingsperiod" då.

Potentiella tjuvar har alltså bara ett 6mån fönster att kidnappa löst springande hundar i natur utanför stadsgräns? Övrig tid är de ju kopplade.

Har jag tolkat det rätt? :va

"Jätte smal runt midjan men muskulös framme vid brösten"

Vid bröstet alternativt vid bröstkorgen, det är en hund.

Sedan är det en som frågar efter kännetecken, kan du inte beskriva dom istället för att vi ska gå in på fejsbook och leta efter dom själva??

Förlåt en dum och grönhårig fråga. Hur stjäl man en hund? :confused: Det är väl lag på kopplad hund i de flesta städer, så där sker inga stölder gissar jag?

Kvarstår landsbygden, men mellan 1 mars till 20 augusti är det koppeltvång i hela Sverige enligt Jaktvårdslagen, för att skydda vilt och fauna som har sin "ynglingsperiod" då.

Potentiella tjuvar har alltså bara ett 6mån fönster att kidnappa löst springande hundar i natur utanför stadsgräns? Övrig tid är de ju kopplade.

Har jag tolkat det rätt? :va

Ur bilar, utanför affärer när de står bundna där och när de står bundna på gården vid huset och annat sånt...

*/ ?>
Back