Efterlysning: Mr X

TrueBlue

Snäll
Gick med
31 May 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
Vem var det som under den mystiska beteckningen "Mr X" körde ikapp med det då nya X2000 på den då nya och störtheta Kawasaki ZZR?

Har funderat på det sedan jag facinerades av reportaget som 13-åring typ.
Troligen då jag bestämde mig för å köra hoj :)

Det var väl Hubbe Berg, om jag ej missminner mig (Jag var ju trots allt typ 3-4år när det hände)...

Nu är han reporter på tv4 motor eller vad det heter om jag minns rätt. Han är före detta Stcc förare och har också kört Carrera cup om jag inte minns fel.

Edit : Seg å tröööt

Ni har alla fel och jag bor nästan granne (nåja, två kvarter är nästan granne) med honom. Pilutta er.
Artikeln var för övrigt nästan fake, körningen gjordes på tid men på natten för att slippa trafik.

Victor skrev:
Ni har alla fel och jag bor nästan granne (nåja, två kvarter är nästan granne) med honom. Pilutta er.
Artikeln var för övrigt nästan fake, körningen gjordes på tid men på natten för att slippa trafik.

meh! berätta mer!! försök inte spela hemlig :7peta

MR X han är mycke hemlig , röj inte hans ID för då .......... :tomten

TrueBlue skrev:
Vem var det som under den mystiska beteckningen "Mr X" körde ikapp med det då nya X2000 på den då nya och störtheta Kawasaki ZZR?

Om jag inte minns helt fel så är GR, Mr X's halvsyrra..

Det finns en här i stan som påstår att han är/var Mr X. Inflyttad från GBG och påstår att han la av för att hans fru/sambo ville detta. Allt är sagt på fyllan så jag vet inte om (tror inte att) det är sant.

Killen är mörkhyad om detta nu passar in på Mr X...

TrueBlue skrev:

Vad jag vet så finns det en person i Skövde som har gjort sig känd för att på bakhjulet åka förbi X2000 när det var nytt. Detta gjordes på en raksträcka norr om skövde där sveriges längsta tågraka finns (tror jag). Och intill järnvägen ligger en lång rak vägsträcka som går jämsides med tåget i några kilometer.

Rikkard skrev:
När hände detta? Har svaga minnesbilder av det.

Hände -92 tror jag med dåvarande snabbaste standardhojen Kawa ZZR1100.

MR X, en man klädd helt i svart med mörkt visir kliver in på Bike´s redaktion och talar om att han skall tävla med x2000 sträckan GBG-STHLM, eller virce versa.
I artikeln talar han även om att han inte är rädd att polisen tar hans lapp, då den redan är indragen.

Sen följer en utförlig artikel om allt som händer på vägen, inkl nån fågel som sätter livet till, och att motorn skjuter olja på bakdäcket vid fullgas.

Körde 125:a på den tiden, och vart väl i viss mån inspirerad. Dock trodde jag då att det var en rövarhistoria.

Daddy skrev:
Hände -92 tror jag med dåvarande snabbaste standardhojen Kawa ZZR1100.

MR X, en man klädd helt i svart med mörkt visir kliver in på Bike´s redaktion och talar om att han skall tävla med x2000 sträckan GBG-STHLM, eller virce versa.
I artikeln talar han även om att han inte är rädd att polisen tar hans lapp, då den redan är indragen.

Sen följer en utförlig artikel om allt som händer på vägen, inkl nån fågel som sätter livet till, och att motorn skjuter olja på bakdäcket vid fullgas.

Körde 125:a på den tiden, och vart väl i viss mån inspirerad. Dock trodde jag då att det var en rövarhistoria.

Ok, var bara 11 då men jag kommer ihåg lite nyanser av det nu när ni berättat.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT