Efterlysning: Husvagn Polar 300

Polar 300

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXr 750
Den 18 maj stals min Polar 300 med reg nr KTL 284 från min parkeringsplats vid Münchenbryggeriet, Södermälarstrand 25, Stockholm.

Vagnen är mycket speciellt inredd med en blå 70-talstapet, dynor i jeanstyg och kanske mest utmärkande, golvet, garderobsdörrar och köksluckor är klädda med en gul gummimatta. Stripen på vagnens sidor är blå och har en slolblekt text. MC-Konsult, står det.

Jag har fixat med den här vagnen hela vintern, lagt ut 15 000 kr på material och var precis klar med den när den stals. Inredningen är så unik att det skulle krävas att man river ut den helt, alternativt gör en helrenovering om husvagnen ska kunna användas.

Tacksam för alla tips, som kan lämnas på 070-439 09 40 eller till polisen Hittelön utlovas.

Mvh

Martin
 

Bifogat

  • Husvagnen.jpg
    Husvagnen.jpg
    76.7 KB · Visningar: 4,305

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Börja med att åka ut till Solvalla pundar camping ( särskrivet för översikt )

Sen kan kanske andra fylla på med fler såna ställen?

Bor ju garanterat en sleten gammal hamnsjåare i den nu.

Du VILL inte ha tillbaka den isåfall, trust me.
 

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Ort
I ett slott snart =)
Hoj
"Den senaste =)"
Är det redan dags för en "Vi hade i alla fall tur med vädret III" ?

Hoppas den kommer tillbaka, i samma skick =)
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Det är ju ett par veckor sedan så kommer kolla regnummer även här på andra sidan kusten om en sådan vagn passerar, är ju inte jättevanliga trots allt.
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
kolla vid flatenbadets parkering och camping.
brukar stå skumma husvagnar där.
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Finns väl ett forum för stulet/upphittat....
 

Superlight92

Superlight92
Gick med
9 May 2005
Ort
Malmö
Hoj
1991, Ducati 350 SS Junior, + en drös till
Den 18 maj stals min Polar 300 med reg nr KTL 284 från min parkeringsplats vid Münchenbryggeriet, Södermälarstrand 25, Stockholm.

Vagnen är mycket speciellt inredd med en blå 70-talstapet, dynor i jeanstyg och kanske mest utmärkande, golvet, garderobsdörrar och köksluckor är klädda med en gul gummimatta. Stripen på vagnens sidor är blå och har en slolblekt text. MC-Konsult, står det.

Jag har fixat med den här vagnen hela vintern, lagt ut 15 000 kr på material och var precis klar med den när den stals. Inredningen är så unik att det skulle krävas att man river ut den helt, alternativt gör en helrenovering om husvagnen ska kunna användas.

Tacksam för alla tips, som kan lämnas på 070-439 09 40 eller till polisen Hittelön utlovas.

Mvh

Martin
Tjena! Hoppas detta redde ut sig till sist. Hatten av till en grym inredning. Vi äger denna husvagnen nu många år senare och tycker den är fantastisk.
 

DaK

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jan 2021
Hoj
1987 KLR 650, 1991 Tengai, 2008 XT 660Z
Jag kollade KTL284 på Biluppgifter. Den besiktigades 2014-04-25 vid 14039 mil! Resultat: Godkänd.
 

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Ort
Grödinge
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
Polar 300 är fina små vagnar, skulle vara kul om Polar skulle bygga dessa igen med modernt material. Brukar ju användas för att transportera skotrar och hojar då de har dubbeldörr i rumpan. Har letat som fan efter en men de verkar helt enkelt vara slut.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91


En renoverad -79 med förtält för 48kkr.
Inte min, men såg den förut idag.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Polar 300 är fina små vagnar, skulle vara kul om Polar skulle bygga dessa igen med modernt material. Brukar ju användas för att transportera skotrar och hojar då de har dubbeldörr i rumpan. Har letat som fan efter en men de verkar helt enkelt vara slut.

Ja, det var en klyftigt byggd liten vagn, jag övernattade några nätter i en sån på 80 talet, den håller ju kanske inte modern husvagnsstandard, men desto större anledning att bygga en modern variant som gör det då.

Det som var unikt för den var ju det kraftiga golvet ända bak som gjorde att det höll för att lasta en motorcykel, husvagnar har ju som regel inte någon vidare ram bakom axeln.

Ett alternativ kanske vore att bygga inredning till en stor kåpsläp och isolera upp och sätta några fönster i den.

Det är populärt i USA.

Jag såg en som hade byggt inredning i en kåpsläp som hade plats för snöskotern, så drog han iväg till någon sjö, lastade ut snöskotern och fällde ner bänkarna i vagnen, sedan ställde han hjulen på skidor, kopplade vagnen bakom snöskotern och drog ut den på sjön och satt inuti den och pimpelfiskade

Han hade även planer på pontoner för att kunna ha den som husbåt på sommaren.

Men dom har ju andra regler där
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Knaus Deseo är en trevlig blandning mellan släp och husvagn.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top