Efterlysning: Husvagn Polar 300

Polar 300

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSXr 750
Den 18 maj stals min Polar 300 med reg nr KTL 284 från min parkeringsplats vid Münchenbryggeriet, Södermälarstrand 25, Stockholm.

Vagnen är mycket speciellt inredd med en blå 70-talstapet, dynor i jeanstyg och kanske mest utmärkande, golvet, garderobsdörrar och köksluckor är klädda med en gul gummimatta. Stripen på vagnens sidor är blå och har en slolblekt text. MC-Konsult, står det.

Jag har fixat med den här vagnen hela vintern, lagt ut 15 000 kr på material och var precis klar med den när den stals. Inredningen är så unik att det skulle krävas att man river ut den helt, alternativt gör en helrenovering om husvagnen ska kunna användas.

Tacksam för alla tips, som kan lämnas på 070-439 09 40 eller till polisen Hittelön utlovas.

Mvh

Martin

Bifogat

• Husvagnen.jpg
    Husvagnen.jpg
    76.7 KB · Visningar: 4,305
Börja med att åka ut till Solvalla pundar camping ( särskrivet för översikt )

Sen kan kanske andra fylla på med fler såna ställen?

Bor ju garanterat en sleten gammal hamnsjåare i den nu.

Du VILL inte ha tillbaka den isåfall, trust me.

Är det redan dags för en "Vi hade i alla fall tur med vädret III" ?

Hoppas den kommer tillbaka, i samma skick =)

Det är ju ett par veckor sedan så kommer kolla regnummer även här på andra sidan kusten om en sådan vagn passerar, är ju inte jättevanliga trots allt.

kolla vid flatenbadets parkering och camping.
brukar stå skumma husvagnar där.

Den 18 maj stals min Polar 300 med reg nr KTL 284 från min parkeringsplats vid Münchenbryggeriet, Södermälarstrand 25, Stockholm.

Vagnen är mycket speciellt inredd med en blå 70-talstapet, dynor i jeanstyg och kanske mest utmärkande, golvet, garderobsdörrar och köksluckor är klädda med en gul gummimatta. Stripen på vagnens sidor är blå och har en slolblekt text. MC-Konsult, står det.

Jag har fixat med den här vagnen hela vintern, lagt ut 15 000 kr på material och var precis klar med den när den stals. Inredningen är så unik att det skulle krävas att man river ut den helt, alternativt gör en helrenovering om husvagnen ska kunna användas.

Tacksam för alla tips, som kan lämnas på 070-439 09 40 eller till polisen Hittelön utlovas.

Mvh

Martin
Tjena! Hoppas detta redde ut sig till sist. Hatten av till en grym inredning. Vi äger denna husvagnen nu många år senare och tycker den är fantastisk.

Jag kollade KTL284 på Biluppgifter. Den besiktigades 2014-04-25 vid 14039 mil! Resultat: Godkänd.

Polar 300 är fina små vagnar, skulle vara kul om Polar skulle bygga dessa igen med modernt material. Brukar ju användas för att transportera skotrar och hojar då de har dubbeldörr i rumpan. Har letat som fan efter en men de verkar helt enkelt vara slut.

En renoverad -79 med förtält för 48kkr.
Inte min, men såg den förut idag.

Polar 300 är fina små vagnar, skulle vara kul om Polar skulle bygga dessa igen med modernt material. Brukar ju användas för att transportera skotrar och hojar då de har dubbeldörr i rumpan. Har letat som fan efter en men de verkar helt enkelt vara slut.

Ja, det var en klyftigt byggd liten vagn, jag övernattade några nätter i en sån på 80 talet, den håller ju kanske inte modern husvagnsstandard, men desto större anledning att bygga en modern variant som gör det då.

Det som var unikt för den var ju det kraftiga golvet ända bak som gjorde att det höll för att lasta en motorcykel, husvagnar har ju som regel inte någon vidare ram bakom axeln.

Ett alternativ kanske vore att bygga inredning till en stor kåpsläp och isolera upp och sätta några fönster i den.

Det är populärt i USA.

Jag såg en som hade byggt inredning i en kåpsläp som hade plats för snöskotern, så drog han iväg till någon sjö, lastade ut snöskotern och fällde ner bänkarna i vagnen, sedan ställde han hjulen på skidor, kopplade vagnen bakom snöskotern och drog ut den på sjön och satt inuti den och pimpelfiskade

Han hade även planer på pontoner för att kunna ha den som husbåt på sommaren.

Men dom har ju andra regler där

Knaus Deseo är en trevlig blandning mellan släp och husvagn.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan