Efterlysning: En vänlig själ som kan tyska

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jag skulle nog hängt med lite bättre på tyskalektionerna. Finns det nån som har lust att tolka lite åt mig?

Nr 1:
MRA Racingscheibe (original vorhanden) -- EBC Bremsscheiben (vorn) -- LUCAS Stahlflex Leitung (vorn) -- LUCAS SV Bremsbeläge -- Lenkkopflager fast neu -- Motor immer noch tip top (10W-50 Öl)!-- kein Rennstreckenbetrieb

Nr 2:
Fahrbereit. Rechte Seite verkratzt(Auspuff+ Seitenteil).25 kw gedrosselt-kann auch wieder auf gemacht werden. BESICHTIGUNG NUR NACH TELEPHONISCHER TERMINABSPRACHE. Versand möglich

Nr 3:
Farhzeug sehr geflegt, Motor läuft super, LED Rücklicht und Blinker, Seitenblinker vorn, schwarze Scheibe und Sportauspuff mit ABE.Bin Tel.: immer erst ab ca. 18 Uhr erreichbar

Nr 4:
Das Motorrad ist aus 1.Hand und läuft prima.Bereifung 90%(fast neu).Auf der linken Seite kleine Ausrutscher.Voll fahrbereit.

Nr 5:
Unfallmotorrad aus zweiter Hand. Nur Streifschaden rechte Seite (Verkleidung, Blinker etc. beschädigt). Reifen hinten 80% vorne 20%, sonst befindet sich das Motorrad in einem Top Zustand.

Last edited:
Babelfishöversättning

NR 1: MRA Racingscheibe (original available) -- EBC brake disks (in front) -- LUCAS Stahlflex line (in front) -- LUCAS sports association of brake linings -- guidance head camps nearly again -- engine still tip top (10W-50 oil)! - - no racing course enterprise NR 2: Drivingready. Right side verkratzt(Auspuff+ Seitenteil).25 KW can be made also again on. INSPECTION ONLY AFTER TELEPHONE DATE ARRANGEMENT. Dispatch possible NR 3: Farhzeug very geflegt, engine runs super, LED taillight and turn signal, side turn signal in front, black disk and sport exhaust with ABE.Bin Tel.: always only off approx.. 18 o'clock attainable NR 4: The motorcycle is from 1.Hand and runs prima.Bereifung 90%(fast neu).Auf the left side small slip-he-fully drivingready. NR 5: Accident motorcycle second-hand. Only touching damage right side (lining, turn signal etc. damages). Tire in the back 80% in front 20%, otherwise is the motorcycle in a Top condition.

Kan göra ett försök, dock begränsad Tyska (endast det som tillhör hoj/hojköp)

1. MRA race kåpglas samt original, EBC bromsskivor (fram), Lucas stålomspunna slangar (fram), Lucas SV bromsbelägg, motor tiptop 10/50olja, ej bankörd.

2. Körklar. Repad vänster siddel/ (någon del ?) avgassystem, Strypt 25Kw (jag tror att han menar att det går att få den ostrypt) visas endast efter telefonöverrenskommelse.

3. Fordonet mycket fint, motor går super, LED bakljus & blinkers, sidoblinkers fram, svart kåpglas, sportavgassystem med katalysator. Nås efter 18.00 på telefon.

4. 1 ägare, hojen går perfekt, däck 90%, nästan nya, på vänster sida liten repa (tror jag han menar) fullt körbar.

5. kraschhoj ( I Tyskland måste man berätta att hojen har varit omkullkörd, även om det bara är lite grann, annars åker dom dit så det smäller om det, till skillnad mot här i Sverige) 2 ägare, repskador höger sida, kåpor, blinkers etc., däck fram 20%, bak 80%, förutom det är hojen i topskick.

Antar att du är på väg till Tyskland.

Själv åker jag ner i morgon

Hoppas du blev hjälpt !!

//Peter

www.motobikes.se

Last edited:
Skaplig översättning nån hade gjort. :tummenupp

ABE är dock inte katalysator utan såvitt jag vet ett TUV godkännande
i form av ett enkelt papper med TUV-stämpel, ganska ointressant
för svenskt bruk.

Mulles skrev:
Skaplig översättning nån hade gjort. :tummenupp

ABE är dock inte katalysator utan såvitt jag vet ett TUV godkännande
i form av ett enkelt papper med TUV-stämpel, ganska ointressant
för svenskt bruk.

Helt korrekt, måste fått lite blåskärm :kocko .....
ABE godkända grejor brukar dessutom vara E2 märka, vilket kan vara bra om besiktningen bråkar när man ska regbesikta. hojen ska ju vara "i strikt seriemässigt utförande"

Last edited:
nån som kan översätta detta??Die Zylinderkopfdichtung ist defekt. Motor baut druck im Kühlsystem auf. bei Fragen, ////Tventon

Tventon_ skrev:
2196448 nån som kan översätta detta??Die Zylinderkopfdichtung ist defekt. Motor baut druck im Kühlsystem auf. bei Fragen, ////Tventon

Topplockspackningen är kass vilket medför att det blir övertryck i kylsystemet.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back