Efterlysning av högfarts filmklipp

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Letar efter en av de första filmsekvenserna av verkligt högfartslopp eller vad man kan kalla det från paris. Skall vara nån gammal f1 förare som kör en äldre ferrari.

Vore tacksam om nån kan namnge personen eller vet vart man kan hitta klippet, allt ifrån filnamn till vad personen ifråga heter.

:fyllisar

skit i mp3uppsägningar, smurfar och felstavning för en stund och svara på denna tråd istället...
:corn

C'était un rendez-vous ("Ferrari'n" genom Paris) och så är den är bara 9 minuter lång.

heter den! nån som har eller vet vart man kan få tag på den?

MostWanted skrev:
C'était un rendez-vous ("Ferrari'n" genom Paris) och så är den är bara 9 minuter lång.

heter den! nån som har eller vet vart man kan få tag på den?

Jag har den på VHS. Lite svårt att sharea... :rolleyes:

MostWanted skrev:
berätta om den är den sevärd? skulle du kunna kopiera den och posta om det är nått å ha? självklart får du en slant för besväret...
Nja, sevärd är den nog, men om man jämför med dagens filmer så är den inte speciellt spektakulär. Det är grymt skönt motorljud genom hela resan. Skulle tro att det är mitt i natten, för det är inte mycket trafik. Han kör genom hela stan, mot rödljus och i smala gränder. Det slutar med att han stannar vid en trappa och just då kommer en tjej upp för trappen och hoppar in i bilen. Det var väl därför han hade så bråttom. :hihi
Motorjournalen visade den i slutet av ett program för några år sedan och jag lyckades fånga den på video. Du kan ju alltid kolla med deras redaktion om dom kan fixa fram en kopia. Jag har ingen fungerande video för tillfället, men jag ska leta fram bandet och se vad jag kan göra.

SuperMicke skrev:
Nja, sevärd är den nog, men om man jämför med dagens filmer så är den inte speciellt spektakulär. Det är grymt skönt motorljud genom hela resan. Skulle tro att det är mitt i natten, för det är inte mycket trafik. Han kör genom hela stan, mot rödljus och i smala gränder. Det slutar med att han stannar vid en trappa och just då kommer en tjej upp för trappen och hoppar in i bilen. Det var väl därför han hade så bråttom. :hihi
Motorjournalen visade den i slutet av ett program för några år sedan och jag lyckades fånga den på video. Du kan ju alltid kolla med deras redaktion om dom kan fixa fram en kopia. Jag har ingen fungerande video för tillfället, men jag ska leta fram bandet och se vad jag kan göra.

Går han inte ur bilen och springer ner för trappan tillsammans med tjejen? Måste nog kontrollera.

EDIT: Dom springer ner för trappan, tog en print screen på det :tungan

Bifogat

• Paris getaway.JPG
    Paris getaway.JPG
    41.4 KB · Visningar: 76
Last edited:
spectre skrev:
Går han inte ur bilen och springer ner för trappan tillsammans med tjejen? Måste nog kontrollera.

EDIT: Dom springer ner för trappan, tog en print screen på det :tungan

Så är det! Var ett tag sen jag kollade på den.
[edit]Nu måste jag tanka ner den också.
[edit2]Jag är inte så övertygad om att dom verkligen springer ner för trappan. I filmsnutten jag tankade ner så hoppar han ut och springer fram och kramar tjejen, sen är det slut. MEN jag har för mig att han sen gick och öppnade dörren för tjejen, som hoppade in i bilen. Sen körde dom mot soluppgången och levde lyckliga i alla sina dagar.

Last edited:
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...