Efterlysning av bilder på min krash på falkenberg.

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Ryckten säger att det finns bilder på min krash på falkenberg.
Det var näst sista varvet i Rookie 1000 när jag blev påkörd i högfartshögern och krashade.
Tydligen finns det bilder på hojjen 15 meter upp i luften. Vore roligt att se dessa om det stämmer.

Och du mår bra nu?
(Pratade med Mårten häromdagen men då låg du kvar på sjukhuset)

Jag hjälpte till att lasta in dina prylar i bussen, hojen var inte grann men var lätt att spänna fast ändå då bobbinerna och framgaffel/hjul var intakt. :)

Krya på dig.

sandstream skrev:
2496603 Och du mår bra nu?

Jag mår bra under omständigheterna.
Har fått ett slag i ryggen och på nacken som gör att jag får Neurosmärtor i händerna. Det känns som om det brinner i underarmen och tummen. Men jag äter morfin så det står härliga till.

Neutral skrev:
2496642 Jag hjälpte till att lasta in dina prylar i bussen, hojen var inte grann men var lätt att spänna fast ändå då bobbinerna och framgaffel/hjul var intakt. :)

Krya på dig.

Tusen tack för hjälpen :krama

Last edited:
Eskilsson skrev:
2496592.....hojjen 15 meter upp i luften.....
Skönt att det gick bra me dig! Krya!

Du va tyvärr inte den enda som krasha den helgen, men dock ensam om att få åka till sjukan :gnissla
15 meter är väl kanske o ta i, vore kul o se en bild....nån?

Lion skrev:
2497046 Skönt att det gick bra me dig! Krya!

Du va tyvärr inte den enda som krasha den helgen, men dock ensam om att få åka till sjukan :gnissla
15 meter är väl kanske o ta i, vore kul o se en bild....nån?

Jo det låter mycket.
Men om hojjen reste sig och körde mot gräskullen så att det blev som ett hopp. Så är det nog inte omöjligt. För det går ju runt 160 - 190 i den kurvan. Och då flyger det ganska bra.
Men jag har bara hört ryckten om hur högt den flög.

Med tanke på hur hojen såg ut efteråt så kan jag tänka mig en 10-15 m! Men det beror ju på vad den fick för sig efteråt, hur och om den voltade så klart. Men bakhjulet såg ut att ha studsat en del!

Ett het tips på bildfronten är Hitechfrollo han kan nog ha en och annan bild på ett stort dammoln och lite av din hoj! Annars vet han nog vem som tog bilderna!

Krya på dig! Hoppas du blir bra igen! :pannkyss

sandstream skrev:
2496603 Och du mår bra nu?
Fick också reda på det av Mårre.
Hoppas att du läker ihop snabbt och så bra som det möjligt !! :krama

Jag hade väl nästan första parket.. Och kan nog intyga att hojen flög minst 7--10m upp i luften..
Trodde att det gått riktigt riktigt riktigt illa för dig då du verkade ligga medvetslös ett tag. Men du stod ju på egna ben när ambulanskillarna hjälpte dig.

Bilder har jag endast på min näthinna. Vart laddar man upp de?:va

Krya på dig!

Rash skrev:
2497159 Jag hade väl nästan första parket.. Och kan nog intyga att hojen flög minst 7--10m upp i luften..
Trodde att det gått riktigt riktigt riktigt illa för dig då du verkade ligga medvetslös ett tag. Men du stod ju på egna ben när ambulanskillarna hjälpte dig.

Bilder har jag endast på min näthinna. Vart laddar man upp de?:va

Krya på dig!

Kan du beskriva vad det var som hände?
Är nämnligen lite nyfiken.

Eskilsson skrev:
2497200 Kan du beskriva vad det var som hände?

Jag såg inte starten av olyckan så att säga. Hade precis vänt skallen mot ingången av kurvan.
Så ropade en kompis till. Då hann jag vända skallen och såg ett stort dammoln.
Upp ur tomma intet flyger plötsligt en hoj över dammolnet och kastas över däcksbarriären som är rätt så hög.
Ser ingen förare, tills jag sträcker på mig och ser dig ligga där.. I samma veva är ambulansen på G. De var snabba:tummenupp

"Pinky" på forumets kompis såg nog hela incidenten. Det var han som ropade till först. PM:a Pinky och fråga om hans kompis kan redogöra..

Själv trodde jag att du lowside:ade. Men som sagt, såg ju inte första delen av olyckan.

Eskilsson skrev:
2497200 Kan du beskriva vad det var som hände?
ja nog fan flög hojen allt.jag o atthage kom i full fart för omkörning i högfartan,det såg ut att vara grönt för omkörning eftersom du höll ut i kurvan,trodde du hade sett blåflaggen sen lägger du in i atthage som kommer på innern okraschen var ett faktum.jag var tvungen o bromsa o väja för o inte köra in i er.men jag såg hojen o dig kulta runt o tänkte aj aj aj det där slutar inte väl.minst 10 m upp i luften var hojen.hoppas allt e väl med dig o krya på dig. mvh #35 kent

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda