Efterlyses filmer med XR650!!!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjenna!

Det är så att jag måste komplettera med något brutalare att slakta i skog o mark med...då jag känner att XT:n inte är tillräcklig. Efterlyser nu lite stunt-filmer över XR650 för att se hur den verkar. Har gjort en sökningen både här o på soe...men bara hittat ngn enstaka.

Tanken är att den ska vara lite slit o släng hoj så att säga. Är jag nöjd med den så blir det SM-hjul på den till sommaren. Har även kikat runt på Husqvarna och Husaberg...men har fattat det hela som att det är mindre underhåll på en XR...mera åkning mindre service alltså...stämmer det?

Hur stort är lyftet ifrån XT:n till XR? Är XR:n bra mkt piggare? Kännar att XT:n är relativt trött vad det gäller buskörning. XT:n upplevs mera som ett transportmedel ifrån punkt A till punkt B.

Kommer XR:en att uppfylla mina behov av buskörning och ofrivilliga framhjulslyft? eller måste man hålla sig till husa eller husqvarna då?

Tacksam för synpunkter! :Bugar

/KaliZ

TomK skrev:
Kolla på de filmer som ligger under http://irt.slu.se/tomk/sm/ och Vessingsboda-länkarna. Finns en och annan XR650 som brassar runt där.

Oj...tack! Du kan inte säga konkret vilken av av filmerna som är aktuella. Kommer ta mig ett helt år annars att få ner allihop med min uppkoppling :(

/KaliZ

KaliZ skrev:
Oj...tack! Du kan inte säga konkret vilken av av filmerna som är aktuella. Kommer ta mig ett helt år annars att få ner allihop med min uppkoppling :(

/KaliZ

Jag ska kolla igenom lite och se...

KaliZ skrev:
Tjenna!

Hur stort är lyftet ifrån XT:n till XR? Är XR:n bra mkt piggare? Kännar att XT:n är relativt trött vad det gäller buskörning. XT:n upplevs mera som ett transportmedel ifrån punkt A till punkt B.

Kommer XR:en att uppfylla mina behov av buskörning och ofrivilliga framhjulslyft? eller måste man hålla sig till husa eller husqvarna då?

Tacksam för synpunkter! :Bugar

/KaliZ

tjaa..har inte kört nån 650 men därimot ha jag xr600 o har kört xt o de e en grym skillnad......

då kan du tänka dig att 650 gå bättre än 600
min nästa offroad/motard bli en xr650 skulle jag tro :tummenupp

TomK skrev:
Jag ska kolla igenom lite och se...
Tackar så mkt!!!

ozeo skrev:
tjaa..har inte kört nån 650 men därimot ha jag xr600 o har kört xt o de e en grym skillnad......

då kan du tänka dig att 650 gå bättre än 600
min nästa offroad/motard bli en xr650 skulle jag tro :tummenupp
Låter lovande!!!

Seså..mera filmtips nu...det måste jue ha filmats mera XR650:s genom tiderna!

/KaliZ

Finns inget att ens fundera över om du ska byta upp dig från XT. Hondan går nog ta mig tusan dubbelt så bra...... yamman kommer upplevas som den står stilla.
Handla, handla.

Hur pass pyssliga är XR:en då?...Är det oljebyte var 5:e h? 10:e? 100:e?
Är de lika krävande som en Husa?

Ingen som vill PM ett regnummer på en fulleffektare så jag kan kolla lite försäkringar vad den kommer ligga på?

/KaliZ

KaliZ skrev:

Ingen som vill PM ett regnummer på en fulleffektare så jag kan kolla lite försäkringar vad den kommer ligga på?

/KaliZ
Har kört xr650 i snart 4 år!! körde husaberg 650 01a 1år.. körde både landsväg och högfartsisbana,trix,stunt,roadracing.. xr650ien har en grymmare motor än vad man tror om man lockar ut allt! med enbart fugge,avgas,krök,mixtrad luftburk. Husan var mycket svårare att få någe bättre snurr på utan ingrepp i motorn.gjorde samma trimmåtgärder på bägge men hondan hade bättre register varvar längre! Jag körde fortare på isbana med hondan trotts tyngdskillnaden! 10-15 kmt högre toppfart hondan, otrolig ram vicktfördelning. Husan var för stel (01an) höll inte ihop heller kör man som jag gör så håller en husa högst 200mil med bra service hondan höll 1200mil utan ras sålldes då!! :tummenupp Benny

KaliZ skrev:

/KaliZ
KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP en xr 650r du kommer inte att bli besviken :tummenupp har haft en tidigare å roligare hoj får du leta efter. Jag bytte olja filter var 100:e mil sen kan du köra precis hur du vill :banana

Vet inte av några xr filmer,men tänkte låna tråden. Ingen som har några filmer på honda cr500 eller kx500?motard som motocross?
tack på förhand :tummenupp

Jag har en del filmer på XR650 både motard, is och offraod körning, men ingenstans att lägga upp dem

KaliZ skrev:
Klockers!!! Tackar så mkt!
...och ett stort TACK! till Motardnisse...för filmerna!!!!

/KaliZ

Inga problem, hoppas det ger extra krydda när du nu har tänkt att skaffa en!
:tummenupp

Jag hittade en film från förra vintern då jag körde XR650 (9mb).
http://w1.548.telia.com/~u54812425/IMGP0124.AVI
Iskörning med mkt snö, hur kul som helst (lägg märke till det öppna vattnet 30m bort).
Lite dålig kvalité på filmen...

Den andra hojen på filmen är en KTM EXC525. Denna körde jag helt jämnt med 0-130 på asfalt. Provade även KTMen under iskörningen och den känns aningens aningen klenare, inte lika mkt vrid. Man känner alltså att motorn är lite mindre.
XR:en har ett jättefint bottendrag och jämn effektkurva, planar ut på topp. Väldigt driftsäker, lättstartad, man behöver inte vara rädd för att köra tiotals mil landsväg i sträck om det är så.
Minus är att den är lite tung mot mer renodlade tävlings- och motardhojar.

Och ja XRen går lätt upp på ettans och tvåans växel.
Jag har en till liknande film men har ingen plats att lägga den nånstans så om du vill så kan jag skicka den med mail.

Jag har haft min Xr650 -02 i 3 år och är inte speciellt sugen på att byta till en annan, jag är så javla nöjd som man kan bli.. Bättre allroundhoj hittar du inte! Har spelat in en del busfilm med min men har inga upplagda...

Du blir inte besviken om du letar efter en rolig hoj som håller..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back