Efterlyser film där hojen kopplas upp!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjenna!

Har nu suttit ett bra tag och försök förklara för en brud, som aldrig åkt mc, hur man kopplar upp en mc. Snälla säg att det finns någon av er som sitter på en filmsnutt där detta fenomen framgår klart och tydlig, även för den oinvigde. Spelar ingen roll om det är en sportcykel, offroad eller cross...bara man ser tydligt hur föraren ger gas o duttar till koppling...för att sedan slänga framhjulet all väders! :Bugar En filmsnutt där man hör "weeiiiooo" o sedan ser en weelie räcker inte. :fakta

...och nej jag har ingen möjlighet att visa henne, då hon inte bor i närheten.

Många tack på förhand!

/KaliZ

Edit: kan kanske även funka med en film där hojen gungas upp med av o på gas. Principen kan jue nästan sägas vara densamma.
 
Last edited:

Lucifer

fd Crash test doll
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
R6 (såld) 206 cc (såld)
KaliZ skrev:
Tjenna!

Har nu suttit ett bra tag och försök förklara för en brud, som aldrig åkt mc, hur man kopplar upp en mc. Snälla säg att det finns någon av er som sitter på en filmsnutt där detta fenomen framgår klart och tydlig, även för den oinvigde. Spelar ingen roll om det är en sportcykel, offroad eller cross...bara man ser tydligt hur föraren ger gas o duttar till koppling...för att sedan slänga framhjulet all väders! :Bugar En filmsnutt där man hör "weeiiiooo" o sedan ser en weelie räcker inte. :fakta

...och nej jag har ingen möjlighet att visa henne, då hon inte bor i närheten.

Många tack på förhand!

/KaliZ

Edit: kan kanske även funka med en film där hojen gungas upp med av o på gas. Principen kan jue nästan sägas vara densamma.
Tjenare! Snacka med Firefly. Han har en film där han "gungar" upp sin blade. inget ljud och man ser inte högerhanden, men det framgår gansak bra hur han gör i alla fall. Du kan ju alltid höra med honom....

Rock on!
 

Titan_Linkan

www.titanmc.net
Gick med
12 Jul 2004
Ort
Östersund
Hoj
Fd succa gixxer 750 01
crash test doll skrev:
Tjenare! Snacka med Firefly. Han har en film där han "gungar" upp sin blade. inget ljud och man ser inte högerhanden, men det framgår gansak bra hur han gör i alla fall. Du kan ju alltid höra med honom....

Rock on!

Du borde kunna se det på Våra filmer på www.titanmc.net Vi har ofta filmat från sidan så.
:yoparty
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
WestW skrev:
I en av Rollers filmer borde du kunna hitta detta.
I slutet på filmen jag har i min signatur kan du se en sådan hjulning, vi är iofs två på hojen men det gör väl inget..
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Tack för hjälpen alla! Hittade en som var hyffsad tillslut. Ingen vinnare, men hon förstod principen i alla fall efter mycket om och men. :tuttar

/KaliZ
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
KaliZ skrev:
Tack för hjälpen alla! Hittade en som var hyffsad tillslut. Ingen vinnare, men hon förstod principen i alla fall efter mycket om och men. :tuttar

/KaliZ
Maaan, tog du inte min grymma! ;-)
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Hultan skrev:
Maaan, tog du inte min grymma! ;-)

Jorå...statuerade exempel med den...hur det kunde gå till om hon kom hit :D
...Själva tekniken framgick inte så bra där dock. Man blir jue bländad av den lysande wheelin så man glömmer tid o rum :tummenupp

/KaliZ
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
KaliZ skrev:
Jorå...statuerade exempel med den...hur det kunde gå till om hon kom hit :D
...Själva tekniken framgick inte så bra där dock. Man blir jue bländad av den lysande wheelin så man glömmer tid o rum :tummenupp

/KaliZ
Niiiiice! ;-)
Skorpan som kör just då iofs.. Men jag är ju rätt cool ändå, jag sitter ju bakpå!
Oj rimma kunde jag med! ;-)
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top