efterkontroll bersiktning på en bil med körförbud?

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
jag och 2 polare köpte en fin hergårdsvagn volvo745 den var besiktiad med 16anmärkningar den 6aug, ikväll så lyckades vi göra ett hål i motorn så det strålar ut vatten :huvet ska lagas på tors men då har tiden gått ut...

om man efterkontrollbesiktiar den den 11sep får man en månad till på sig att rätta till felen fast man har hunnit få körförbud ?

Vem fan besiktar en bil som får 16st 2:or :va

Inga bromsar, inga lampor, sprucken vindruta, blankslitna däck... typ det skicket på den lr? :D:D

Vem fan besiktar en bil som får 16st 2:or :va

Inga bromsar, inga lampor, sprucken vindruta, blankslitna däck... typ det skicket på den lr? :D:D

om vi besiktar den en gång till så får vi en månad till på oss att köra :yoparty därav efterkontrollen
vi har haft den i 3 veckor nu är den inte bättre har brunnigt,kokat ca 30gånger, krockat

får man körförbud om man inte har några glas till framlysena ? har bara glödlampor :gnissla

hoppas ni fick den och inte köpte den..

din för 7300 :tummenupp

Last edited:
Om du har 2:or på den får du väl egentligen inte köra den förrän du åtgärdat felen. Det kan bli dyrt om du blir stoppad och de kollar om du åtgärdat felen.

Om du får anmärkningar på ombesiktningen så har du två veckor på dig att åtgärda dess innan det blir körförbud igen.

Så var det för mig iaf :gnissla

om vi besiktar den en gång till så får vi en månad till på oss att köra :yoparty därav efterkontrollen
vi har haft den i 3 veckor nu är den inte bättre har brunnigt,kokat ca 30gånger, krockat

får man körförbud om man inte har några glas till framlysena ? har bara glödlampor :gnissla

din för 7300 :tummenupp

som sagt du får ju inte köra med bilen om du inte fixat felen... med så mycket fel så finns det ingen anledning att besikta fören du fixat alla fel du vet om...
På en så gammal bil så bryter troligtvis glaset ljuset och du får felaktig ljusbild utan glas.

Skrota bilen... Eller laga den innan besiktning

Varför vill man till varje pris ha igenom en sådan skithög till bil?

Inger det respeckt i hooden att åka omkring med bilar som folk har hoppat på, krockat, eldat, och slagit sönder allt glas på?

Köp blockets billigast nybesiktade bil och ge den en timme med järnrör och mattsvart färg så har du en bil som du får åka i ett år (eller tills du blir stoppad första gången)som ser för taskig ut.

(EDIT) Min bil är genuint slut, jag har tappat sista biten av avgasröret i veckan, men jag har kvar det till nästa besiktning, då svetsas det fast veckan innan

Inger det respeckt i hooden att åka omkring med bilar som folk har hoppat på, krockat, eldat, och slagit sönder allt glas på?

Köp blockets billigast nybesiktade bil och ge den en timme med järnrör och mattsvart färg så har du en bil som du får åka i ett år (eller tills du blir stoppad första gången)som ser för taskig ut.

(EDIT) Min bil är genuint slut, jag har tappat sista biten av avgasröret i veckan, men jag har kvar det till nästa besiktning, då svetsas det fast veckan innan

Vadå, måste man ha ett helt avgassystem? :gnissla

Bifogat

• 34ycwep.jpg
    34ycwep.jpg
    61.4 KB · Visningar: 96

den ska inte gå igenom kan få 250 st 2or det skiter jag i bara den inte får en 3a.. =körförbud... åker vi på efterkontroll så får man köra till och från verkstaden en månad till :tummenupp

fixade läckan ikväll men nu går den slött som fan och ganska svårstartad, spände fläktremmen mycket kan det vara det :va

bakdämparna åkte åt hellvete i kväll också kör man på minsta gupp så stuttsar den ca 200meter :yoparty värsta ghetto bilen

3154194 den ska inte gå igenom kan få 250 st 2or det skiter jag i bara den inte får en 3a.. =körförbud... åker vi på efterkontroll så får man köra till och från verkstaden en månad till :tummenupp

fixade läckan ikväll men nu går den slött som fan och ganska svårstartad, spände fläktremmen mycket kan det vara det :va

bakdämparna åkte åt hellvete i kväll också kör man på minsta gupp så stuttsar den ca 200meter :yoparty värsta ghetto bilen
ja det låter ju jävligt säkert, speciellt när ni guppar över på fel sida av vägen lr när ni måste väja för nånting och guppar över ett gäng barn på väg hem från skolan! suveränt!

den ska inte gå igenom kan få 250 st 2or det skiter jag i bara den inte får en 3a.. =körförbud... åker vi på efterkontroll så får man köra till och från verkstaden en månad till :tummenupp

Jag omformulerar mig, varför vill man till varje pris få åka en månad till i trafiken med en sådan skithög?
Är det ball?

Ta den på släp till skroten.

Man brukar ha två månader på sig att göra efterkontroll, men efter en månad får man körförbud. Man får endast köra till verkstan och till bilprovningen med ett fordon som har körförbud, man får alltså inte köra hem från verkstan med den.

Jag omformulerar mig, varför vill man till varje pris få åka en månad till i trafiken med en sådan skithög?
Är det ball?

Ta den på släp till skroten.

för vi har ju köpt skiten den måste användas:tummenupp

kan en hård spänd fläktrem göra så bilen blir slö och svårstartad ? eller vad kan det vara blev precis efter vi bytte packning i vattenpumpen

nu är motorn nästan helt död och underredet skrapar mot marken.. blir ingen besiktning

köpa bil någon ?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...