KGK
1200
Hur förhåller det sig egentligen?
I början är det väl oftast lite kärvt, av naturliga orsaker, hur det blir senare är väl väldigt olika.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
det kanske inte är så bra,kul för nästkommande flickvän om du är kompis med ditt ex..jag tycker det känns fel!
Tror det blr vanligare och vanligare, kanske de sitter och diskuterar livet i sängen vet duHär är det precis tvärtom... Min nuvarande flickvän har blivit riktigt bra kompis med mitt ex och umgås mer med henne än vad jag gör
Exets nya kille var en aning avvaktande mot mig till en början, men har blivit en riktigt bra polare nu.
Det finns ju faktiskt ofta en anledning till att man har gillat att vara med någon i flera år, förutom den första passionen / förälskelsen. De egenskaperna försvinner ju inte från exet bara för att man inte vill leva ihop längre.
sportbike skrev:Efter kärlek,ingen vänskap ?
Detta eminenta ordspråk myntade en kompis mamma och menade att om ett förhållande varit tillräckligt fyllt med känslor och passion,så kan man helt enkelt inte vara kompisar efteråt.
Kan man det så har passionen inte varit på riktigt.
Vänskap som i att göra bara roliga saker tillsammans och låtsas som om man aldrig haft ett passionerat förhållande som inte funkade.
Lite som att spela teater,typ.
Nej, det går bara inte. Det går ju inte att vara i samma rum utan att ligga med varandra... Skulle vara nån fika bland folk i så fall... Nä, jag tycker det är bättre med helt klippta band!
Ja, då kanske du inte gått vidare särskilt framgångsrikt om du antingen pendlar mellan att bara pippa henne eller att aldrig se henne mer.
Livet är sällan svart/vitt.![]()
Nej, det går bara inte. Det går ju inte att vara i samma rum utan att ligga med varandra... Skulle vara nån fika bland folk i så fall... Nä, jag tycker det är bättre med helt klippta band!
Det är inte bara jag som pippar! Den andra är minnst lika skyldig!![]()
Detta eminenta ordspråk myntade en kompis mamma och menade att om ett förhållande varit tillräckligt fyllt med känslor och passion,så kan man helt enkelt inte vara kompisar efteråt.
Kan man det så har passionen inte varit på riktigt.
Ordspråket stämmer väl in på mig. Har man upplevt det så vet man varför, svårt att föreställa sig annars.
Liknelse: Som nykter alkolist vill man varken ta ett jobb på systemet eller ha kvar sina alkispolare. Bara drygt att utsätta sig för frestande situationer och utmana ens nyktra livsstil.
Å då raggar du ändå på män som går att kommunicera med, till skillnad från kvinnorSom 42 årig evighetssingel kan jag bara påminna mig om att jag upplevt ordstävet från andra hållet.
Jag har helt enkelt blivit kompis med de jag åtrått och uppvaktat. Sedan blir detta offrets förklaring till att det inget vart. "Jamen vi är ju kompisar, det skulle kännas fel"
Så sensmoralen är att man inte ska vara ett öppenhjärtligt hygglo med ngn man åtrår, man ska vara fullbokad, spefull och svår att nå. Då får man ligga.
"Efter vänskap ingen kärlek" blir således den variant jag kan referera till![]()
Man ska väl umgås med dom människorna man gillar, goda vänner är inget som växer på trän!
/ Jens
Klokt tänkt, dock är hela ditt resonemang skrivet med utgångspunkten att det fortfarande finns en lust kvar.
Finns det ett begäret kvar, så stämmer din tes alldeles korrekt, dvs att det bara är dumt att ge sig in i en lek där man själv kommer sluta som förlorare.
Däremot om man inte känner nåt längre, är premisserna helt andra.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |