Efter byte till ledblinkers så blinkar det både till höger och vänster samtidigt.

tyoma

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2010
Hoj
R6:a
Hej, har bytt till ledblinkers runt om. Det som är felet nu är att när jag slår på t.ex vänster blinkers så blinkar även den högra men inte lika starkt som den vänstra (som om det är varningsblinkers istället), det blinkar så svagt att i dagsljuset syns det knappt men i mörkret kan man uppfatta det som varningsblinkande.

Det felet är endast bak, där fram är det som det ska.

Jag bytte även till ledrelä och har instalerat larm som är kopplat till blinkers där bak.

Det första jag mistänker är larmet som kanske har dåligt motstånd eller något liknande, eller så är det ledrelät.

Men kan det vara något annat?

Det där är inte helt ovanligt när man byter till ledblinkers och indikatorlampan för blinkersen är kopplad i kretsen. Strömmen för att driva indikatorlampan när du blinkar vänster räcker för att tända H blinkers.

steg1 larmet

steg2 Finns massor med trådar kring detta, sök, jag har bla skrivit en guide hur man gör om man har en indikatorlampa till både H och V med dioder för att slippa problemet. Testa rycka indikatorlampan fungerar det då vet du var problemet ligger.

har vart och tittat på vad det kan vara, men jag märkte att indikeringslampan (<-->) inte funkar över huvudtaget. Kan den ha gått sönder pga att den fick för mkt ström när jag bytte till led? Hur byter jag den? Föresten så är det en R6 -99 det handlar om

vad jag har förståt så är det indikeringslampan som orsakar felet i dom flesta fal, men som jag nämde tidigare så är indikeringslampan ur funktion vilket betyder att blinkers skulle funka som dem ska med det gjorde dem inte.
Är det då alltså något annat?

Men ta bort indikeringslampan som andra redan har skrivit. Den lyser inte för att led-blinkerna gör att det går för LITE ström genom den (kanske).
Ta bort indikeringslampan och se vad som händer. Ta bort den. Indikeringslampan alltså.
/Lycka till.

Kolla att du har anslutit dina jordpunkter(minuskablar) oderntligt i chassit. 'Flipperspels- effekter' av den typ du beskriver beror ofta på dåligt anslutna jordkablar.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back