Har ett problem med min gamla trotjänare och det är att den tappar effekt vid högre varvtal. Från 7-8000rpm och uppåt så är det som att den inte får nog med soppa och dör.. Det är mest framträdande på högre växlar 4-5-6:an. Upp till 7-8000 går den som vanligt ruskigt bra..
Var en bekant som sa att det kunde vara högfartsmunstyckena!? Är det isf något man kan kolla/byta själv om man inte har tummen mitt i handen?
Den är Dynojet kittad om det nu skulle vara till hjälp..
Någon som vet vart man justerar förgasare samt bänkar hojen i Karlstadsregionen och vad kalaset kostar?
Tacksam för all hjälp jag kan få, ska på banåkning nästa vecka och vill ha tillbaka effekten igen =)
Var en bekant som sa att det kunde vara högfartsmunstyckena!? Är det isf något man kan kolla/byta själv om man inte har tummen mitt i handen?
Den är Dynojet kittad om det nu skulle vara till hjälp..
Någon som vet vart man justerar förgasare samt bänkar hojen i Karlstadsregionen och vad kalaset kostar?
Tacksam för all hjälp jag kan få, ska på banåkning nästa vecka och vill ha tillbaka effekten igen =)