Effektsystem till WR450 -04

• Thread starter Thread starter Bitteboy
  • Start date Start date

Bitteboy

Guest
Tjena! Har just köpte en Yamaha WR450f -04. Tänkte slänga på lite effektsystem till våren så man kan ut o leka med alla kaxiga KTM coolingar.. :yoparty

Någon som kan tipsa om slip-on eller helsystem? Vad kan man räkna med att få ut för ökad effekt med lite ombestyckning o så?

/Bitteb

Ähh skippa det och köp bensin och däck för pengarna! Är det motard eller enduro du ska köra? Jag tycker att du ska köra lite manlig enduro istället för räckmackeåkandet som man gör med motarder :D !

Kul :tummenupp Nu är vi ju ett par som kör WR i K-hamn ialf...

Ang effekt osv så får jag kött på benen i nästa vecka då min ska upp i bänk. Jag kör med System o YZ avgaskam. Borde vara ngt såsom 50HK på slangen ialf!.

Köp inte helsystem, det är ljuddämparn som gör störst skillnad. Ofta ger helsystem bara 1-2 hk utöver slip-on.
Jag köpte LeoVince i tyskland: www.zimo-motorrad.de, ca 4500 för helsystem, 2400 för slip on.

:) Tänkte köra både motard o enduro...

OK Milky du får höra av dig när du vet vad du har för power i din. YZ helsystem eller? Vad ligger ett sådant på? Vad tror du om typ Leo Vince om man gämför effekten? Vill ju jaga upp den ordentligt :)

:) Tänkte köra både motard o enduro...

OK Milky du får höra av dig när du vet vad du har för power i din. YZ helsystem eller? Vad ligger ett sådant på? Vad tror du om typ Leo Vince om man gämför effekten? Vill ju jaga upp den ordentligt :)

Du har PM.

Har ett FP-slipon till salu i fint skick. Vill ha 1500 kr för det. Nått som kan vara intressant?

Bifogat

• ljuddämpare.jpg
    ljuddämpare.jpg
    29.2 KB · Visningar: 63
  • ljuddämpare_2.jpg
    ljuddämpare_2.jpg
    31.1 KB · Visningar: 85
  • ljuddämpare_3.jpg
    ljuddämpare_3.jpg
    96.7 KB · Visningar: 112
Får se vad d blir tänkte köra lite utan först. Kanske åker till USA o köper hem lite prylar :) Men tack endå!

Fan får ta o blir lite nice väder snart så man kan ut o åka lite !!!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon