Effektsystem till RS

Dnisse

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Tyresö, Sthlm
Hoj
Z750 -07
Börjar tröttna lite på effekten på min Rs nu och håller på spana efter ett effektsystem till pärlan.
Någon som har något tips angående effektsystem till en Aprilia Rs 125cc?

/dennis
 
Dnisse skrev:
Börjar tröttna lite på effekten på min Rs nu och håller på spana efter ett effektsystem till pärlan.
Någon som har något tips angående effektsystem till en Aprilia Rs 125cc?

/dennis

Jag har Arrow effektpipa på min rs och är väldigt nöjd med det, juddemparen är också Arrow. Vet inte riktigt vad priset ligger på det för mitt satt på då jag köpte pärlan. Vad toppar din nu då? har du något annat trimmat på den? vet du vad som är orginal drev fram på en rs?? :confused: Mitt tips är att du köper Arrow :fyllisar
 
Pluggarna är borttagna så den toppar 180 km/h.
Jag vet inte riktigt vad det är för orginal framdrev men kan ta reda på det.

Vet du vart man kan få tag i ett arrowsystem?

/dennis
 
Vet inte var du kan köpa ett men du kan ju höra med någon mc handlare :confused: . Skulle vara tacksam om du kunde ta reda på vad som är orginal drev. Det sitter nämligen ett 14 på fram nu men jag fick ett 17 med också. så jag vet inte riktigt vad som är orginal??
 
Dnisse skrev:
Börjar tröttna lite på effekten på min Rs nu och håller på spana efter ett effektsystem till pärlan.
Någon som har något tips angående effektsystem till en Aprilia Rs 125cc?

/dennis


www.50cc.nl har ett par st.
 
Ja oj, du kommer nog känna den där ökningen på 1 - 1½ häst på topp. Annars kan du ju ta 2 st 1000-lappar, riva isär dom och sen kasta som in i en eld. Det är ungefär lika effektivt.
 
cRoC skrev:
Kan du inte säga vad dem ska göra istället för att få ut sin effekt?

Vänta 1 - 1½ år tills man får köra större hoj?

Vi snackar fortfarande om en 2-taktsmotor på under 200cc som ska gå på gata. Ska det funka tillsammans så kan man inte plocka ut mycket mer än vad dagens 125or ligger på. Annars är det ju bara att skaffa en motor från en Honda RS125 eller liknande å "slänga" i.
 
Dnisse skrev:
Pluggarna är borttagna så den toppar 180 km/h.
Jag vet inte riktigt vad det är för orginal framdrev men kan ta reda på det.

Vet du vart man kan få tag i ett arrowsystem?

/dennis

Oljedepån i Stenungsund tar in Arrow system. Har själv beställt ett till min hoj därifrån. Var snart fem månader sedan jag beställde det och jag har inte fått det än :mad: Men det ska tydligen finnas på firman nu iaf...
 
EBS skrev:
Vänta 1 - 1½ år tills man får köra större hoj?

Vi snackar fortfarande om en 2-taktsmotor på under 200cc som ska gå på gata. Ska det funka tillsammans så kan man inte plocka ut mycket mer än vad dagens 125or ligger på. Annars är det ju bara att skaffa en motor från en Honda RS125 eller liknande å "slänga" i.

För en gångs skull håller jag med
:tummenupp
 
EBS skrev:
Ja oj, du kommer nog känna den där ökningen på 1 - 1½ häst på topp. Annars kan du ju ta 2 st 1000-lappar, riva isär dom och sen kasta som in i en eld. Det är ungefär lika effektivt.


Suck suck! Det beror på vad det är för effektsystem. Det finns dåliga och bra system. Dåliga ger lite effekt och bra system ger bra effekt. Oftast är det en självklarhet att man märker det. Det är ju därför det kalls effektsystem. Tror knappast att Arrow, Giannelli, Jolly Moto, JL osv gör effektsystem för att dom tycker att det är kul, så det är en självklarhet att du får ut mer effekt som du självklart märker, beroende på system så märker du skillnad i både acceleration och toppfart.

Förbättras accelerationen med 1sek och toppfarten med ca5-10km/h så är det värt att lägga ut 2-3000kr för systemet. Sen så får man ju ett fräckt ljud på köpet.
 
Darre skrev:
Suck suck! Det beror på vad det är för effektsystem. Det finns dåliga och bra system. Dåliga ger lite effekt och bra system ger bra effekt. Oftast är det en självklarhet att man märker det. Det är ju därför det kalls effektsystem. Tror knappast att Arrow, Giannelli, Jolly Moto, JL osv gör effektsystem för att dom tycker att det är kul, så det är en självklarhet att du får ut mer effekt som du självklart märker, beroende på system så märker du skillnad i både acceleration och toppfart.

Förbättras accelerationen med 1sek och toppfarten med ca5-10km/h så är det värt att lägga ut 2-3000kr för systemet. Sen så får man ju ett fräckt ljud på köpet.

Hört talas om upplevd hastighet? Det känns som om det går fortare om det låter mer.

Ljuddämpartillverkarna tillverkar system för att det säljer.

Sen så brukar bara ett ursotat system ge bättre acceleration och toppfart. Ett system på en 2-taktare sotar igen rätt lätt om man inte ligger på max. hela tiden.

Men släng iväg era pengar på onödiga effektsystem. Lägg dom inte på bankörningar m.m. som gör att ni faktiskt kan köra hojarna istället.
 
EBS skrev:
Hört talas om upplevd hastighet? Det känns som om det går fortare om det låter mer.

Ljuddämpartillverkarna tillverkar system för att det säljer.

Sen så brukar bara ett ursotat system ge bättre acceleration och toppfart. Ett system på en 2-taktare sotar igen rätt lätt om man inte ligger på max. hela tiden.

Men släng iväg era pengar på onödiga effektsystem. Lägg dom inte på bankörningar m.m. som gör att ni faktiskt kan köra hojarna istället.

Hehe, man köper det i första hand för ljudet. Sedan så får man ju självklart lite effekt på köper. Men det e ljudet man e ute efter i första hand :banana Och lär mig köra gör jag i skogen :tummenupp
 
Last edited:
JO de har jag väll! tror några av dom har varit uppe förr.. bakdelen ska lackas nu i vinter!
 

Bifogat

  • P1010051.jpg
    P1010051.jpg
    62.7 KB · Visningar: 61
  • P1010047 mindre.jpg
    P1010047 mindre.jpg
    102 KB · Visningar: 56
  • P1010012 mindre.JPG
    P1010012 mindre.JPG
    55.5 KB · Visningar: 43
  • P1010013 mindre.JPG
    P1010013 mindre.JPG
    42.2 KB · Visningar: 50
  • P1010008 mindre.jpg
    P1010008 mindre.jpg
    40.6 KB · Visningar: 73
  • P1010005 mindre.jpg
    P1010005 mindre.jpg
    55.5 KB · Visningar: 48
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top