Effektsystem till CRF 450

Jens_Cee

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Hoj
Honda XR 400
Hej,
Jag har en CRF 450 - 04
Och jag har funderat på att kanske köpa ett effektsystem, helsystem.

Har kollat på Akrapovics helsystem.

Undrar då om någon har det och om det ger något?

Låter den mera och ger det något osv?

Effektmässigt är där inte mycket att hämta över Honda orginal framförallt inte om du skall klara några bullerkrav. Lägg pengarna på kolvar och däck istället det kapar mer på varvtiderna.

Effektmässigt är där inte mycket att hämta över Honda orginal framförallt inte om du skall klara några bullerkrav. Lägg pengarna på kolvar och däck istället det kapar mer på varvtiderna.

Många eftermarknadsystem klarar ljudkraven likväl så bra som orginal. I Hondas fall klarar t.o.m många kravet bättre & orginal inte alls.

Det finns en uppsjö av system & viket som är bäst eller bättre än det andra är svårt att svara på. Akra verkar dock, vad jag vet, inte så bra med sitt nya system till CRF & det är ju bra dyrt.

Arrows kör jag med själv & effekt mässigt är jag riktigt nöjd. Priset vet jag inte men det brukar vara bra.
Devil verkar oxå tagit fram ett riktigt bra system som dessutom klarar ljudkraven med god marginal. Vet inget om pris.

Men annars håller jag med Boris. Finns mkt annat man bör lägga pengarna på innan man köper ett helsystem.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg