effektransistor

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
på gång
Hej gott folk, jag försöker få tag på en effekttransistor BTS425 L1 Smart highside powerswitch To 220-5 (siemens), sitter i en ljusmodul till en bmw e39, har hittat på ebay BTS425 L1 men vet ej om det är exakt samma plus att dem skickas från kina som tar mellan 20-30 dagar och komma hit, jag skulle behöva en innan helgen helst då jag har en på söndag som kan löda det åt mig, har besiktning utav bilen på onsdag, har även hittat en på engelska ebay men osäker på om det är rätt och har frågat säljaren och fick tillbaka att hans var DEK2 version, frågade vad det var men fick inget svar på det utan mer han frågade vad jag hade för transistor, bad om hela nummer osv som han fick med bild även, men inte fått något svar, har varit i kontakt med elfa, dem har ingen och kan inte ta hem, farnell har inte heller, nån som vet vart man kan tänka sig på tag på 1?, 1 är allt jag behöver.., den i mitten i på bilden är det jag ska ersätta

Bifogat

• IMG_0559.jpg
    IMG_0559.jpg
    220.4 KB · Visningar: 64
Inte för att jag tror att det är till någon hjälp, men...

Enligt databladet är det inte bara en vanlig transistor.

Tillverkas den fortfarande är det i så fall antagligen inte av Siemens utan av det avknoppade Infineon.

Om det är panik och inte för trångt kan antagligen någon elektroniskt händig knåpa ihop något eget som ersätter den.

Vad styr den för något?

Just den transistorn styr Höger helljus på bilen, har fått ett klassiskt fel att när den pajar eller får ett avbrott så hänger sig höger helljus...., så även fast du stänger av bilen och drar ur nyckeln och larmar bilen så lyser höger helljus....

Just den transistorn styr Höger helljus på bilen, har fått ett klassiskt fel att när den pajar eller får ett avbrott så hänger sig höger helljus...., så även fast du stänger av bilen och drar ur nyckeln och larmar bilen så lyser höger helljus....

Är månne en besiktningslösning att temporärt tända höger helljus mha ett gammalt hederligt relä
(eller liknande) styrt av vänster helljus. (Och hoppas på att vänster BTS orkar driva det utan att gå sönder.)

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D