Sitter och går igenom papper som jag fick med när jag köpte hojen och fastnar vid en effektmätning som gjordes av DinMC förra året.
Det jag funderar på är vad som egentligen händer mellan ca 4600 och 6400 varv. Har själv känt att den tvekar vid acceleration och mätningen visar ju att den inte drar jämnt hela vägen mot toppeffekt.
Förra ägaren fick beskedet av verkstaden att den var ostrypt och att den gick som den skulle.
Den verkar (enl. min bedömning) vara original men kanske är förgasarna ombestyckade sedan tidigare eftersom förrförra ägaren hade ett V&H 4-1 som han plockat av (pga ljudnivån...). Nu sitter det i.a.f. original avgas på.
Det jag undrar är: Vad beror "hacket" i effektkurvan på?
Och 111 hk på bakhjulet, är det vad en ostrypt GSX-R 1100 -91 kan förväntas leverera eller borde den ge mer?
Det jag funderar på är vad som egentligen händer mellan ca 4600 och 6400 varv. Har själv känt att den tvekar vid acceleration och mätningen visar ju att den inte drar jämnt hela vägen mot toppeffekt.
Förra ägaren fick beskedet av verkstaden att den var ostrypt och att den gick som den skulle.
Den verkar (enl. min bedömning) vara original men kanske är förgasarna ombestyckade sedan tidigare eftersom förrförra ägaren hade ett V&H 4-1 som han plockat av (pga ljudnivån...). Nu sitter det i.a.f. original avgas på.
Det jag undrar är: Vad beror "hacket" i effektkurvan på?
Och 111 hk på bakhjulet, är det vad en ostrypt GSX-R 1100 -91 kan förväntas leverera eller borde den ge mer?