Effektiv tvätt av MC?!

Testa statoil, anväder det som kallas "fälgrent" funkar kanon för mig. Men läs instruktionen innan bara. Okay kostar en del. men det funkar.

fälgavfettning is da shit, tar fan rubb å stubb:tummenupp köper av min granne som har en bilverkstad. en liter koncentrerad avfettning räcker hur länge som helst, jag spär den upp till 10 ggr

69:an skrev:
Det är önsketänkade att man skall kunna tvätta hojen (bilen, cykeln, båten, whatever) genom att bara 1) spraya på ett mirakelmedel och 2) skölja bort det...:rolleyes: Tror man det så har man kollat för mycket på tv-shop på nätterna.

Du har fel, jag säger åter igen:

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3640937&postcount=20 :fakta

Helt sjukt bra, hade en massa flugor sum suttit över hela vintern på kåpglaset, bara att spraya på lite foam, låt verka 1 minut, torka av. Klart. Det får låta hur mkt tv-shop det vill, det funkar.

Men stå och gnid med era insektssvampar ni. Past detaljer och lackade ytor mår jättebra av det. :rolleyes:

Sprayar OKQ8s avfettning ordentligt på båda fälgarna och hela fronten på hojen för att få bort flugor och skit.

Spolar av med vanlig trädgårdsslang, inte högtryck.

Tar biltema vaxschampo och tvättar av hela hojen och spolar av.

Och om man har vita fälgar som jag har, är det väldigt bra om man tar och sprutar in vatten i hålen i fälgarna, annars när man rullat på hojen, kommer det rinna ut skitvatten, och se förjävligt ut.

Och om man har tid så polerar man hojen med autosmarts polish och vax i samma burk.

*/ ?>
Back