Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ViktorW. skrev:2044206Sitter och undrar hur vanligt det är att folk med mellanklasskort tar bort sina strypningar?
Var själv ute på premiärturen nu i helgen och 25kw är inte mkt....
Så vad säger ni som vet: hur vanligt är det?
ViktorW. skrev:2044206Sitter och undrar hur vanligt det är att folk med mellanklasskort tar bort sina strypningar?
SISU skrev:2044250Har aldrig kört med 25 kw, förutom ER-5an på körskolan då, livsfarligt dessutom, sitta och maxxa ur skiten för att komma upp i motorvägsfart, sen lossnar backspeglarna pga vibrationerna, detta på uppkörningen.
Första hojjen en R6a, hade inte ens satt i brickorma när jag reg.besikta.
Andra hojjen, en ZX7R, har varit reggad på 25 kw sen jag köpte den, tror inte att jag har strypning till den.
![]()
Dumt att köra strypt när man pröjsar för fulleffekt!![]()
Så att föraren av fordonet saknar behörighet för fordonstypen saknar helt grund för om bolagen ska ersätta en singelolycka?.luzt skrev:204478625kw i pappret på båda mina tidigare hojar, fulleffekt i verkligheten. Försäkringen är alltid på fulleffekt förutom hos bilsport och mc, så har du strypningen i eller ej spelar ingen roll ur ersättningssynpunkt (egen erfarenhet).
Ride hard, die free![]()
Om din hoj på pappret är 25kw och du har begränsat så kommer du klara dig med 99% säkerhet. Varken vid min olycka eller mina bekanta har försäkringsbolaget eller polisen undersökt hojen (om möjligt) för att undersöka den riktiga effekten.tobbeviking skrev:2044842Så att föraren av fordonet saknar behörighet för fordonstypen saknar helt grund för om bolagen ska ersätta en singelolycka?
//Tobbe
Visst har du rätt, men om du och dina bekanta är mogna för fulleffekt....luzt skrev:2047532Om din hoj på pappret är 25kw och du har begränsat så kommer du klara dig med 99% säkerhet. Varken vid min olycka eller mina bekanta har försäkringsbolaget eller polisen undersökt hojen (om möjligt) för att undersöka den riktiga effekten.
Så svaret på din fråga enligt min mening är: ja
Teoretiskt sett (de kan undersöka): nja
Helt lagmässigt sett: nej
Sedan så gäller ju trafikförsäkringen OAVSETT om föraren är "laglig" eller ej vad jag vet. Rätta mig gärna![]()
Reco skrev:2044557Jag kör ärliga 25kW.. Visst, det drar inget över halvvarv, men det får gå ändå.
Plockar strypningarna vid konbanekörningar och sånt, men det är ju inhägnat område så det kvittar väl.
Det värsta är väl att fusket kommer ju verkligen inte minska om man inte får ta tung förrän vid 24 års ålder. Klantlagar!
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |