Effektförlust gsxr 1100 -86

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Bänkande min gammelgixxer när jag köpte den i våras och den gav 121 hästar på bakhjulet. Gjorde samma sak nu i veckan och då blev resultatet 113... :confused: :va Vad kan detta bero på? Tjall på utrustningen?

Hojen har rullat ca 5500 och jag har kört kanske 110 mil under säsongen. Det sitter ett effektsystem på, Dynojetkit, KN-filter och Yoshi steg 1 kammar. Den går som en klocka och drar fint på alla växlar utan några som helst protester, precis som den alltid gjort.

Bromsbänk

Hej.

Var det olika bänkar? Då visar dom troligen olika resultat.

Var lufttätheten, temperaturen, bränsle osv lika vid bägge tillfällena?

Kan vara mycket utan att det är fel på hojen. Var det samma bänk så skiljer det lite väl mycket i och för sig.

/Björn

955 skrev:
Hej.

Var det olika bänkar? Då visar dom troligen olika resultat.

Var lufttätheten, temperaturen, bränsle osv lika vid bägge tillfällena?

Kan vara mycket utan att det är fel på hojen. Var det samma bänk så skiljer det lite väl mycket i och för sig.

/Björn

Nej, det var det iofs inte. Det var avsevärt varmare vid den första bänkningen men då borde resultatet var det omvända....den har nämligen aldrig gått så bra som de senaste klara sensommarkvällarna.

Lutar åt att nån av bänkarna är felinställda för jag tycker den går kanonbra....113 hästar på slangen är väl inte en onormalt låg siffra? Vi snackar ju ändå om en 20 år gammal sporthoj...??

Noyah skrev:
sotat igen kanske :hihi

:FU min går i alla fall på 4 burkar..... :hihi

fazerfun skrev:
Bänkande min gammelgixxer när jag köpte den i våras och den gav 121 hästar på bakhjulet. Gjorde samma sak nu i veckan och då blev resultatet 113... :confused: :va Vad kan detta bero på? Tjall på utrustningen?

Hojen har rullat ca 5500 och jag har kört kanske 110 mil under säsongen. Det sitter ett effektsystem på, Dynojetkit, KN-filter och Yoshi steg 1 kammar. Den går som en klocka och drar fint på alla växlar utan några som helst protester, precis som den alltid gjort.
Som sagt, olika bänkar visar ofta olika effekt. När jag bänkade en hoj för ett par år sedan hoppade det fram 4 hästar då vi smorde kedjan...

Noyah skrev:
113 på slangen, tidigare mätning kanske inte va på slangen? :tomten

joho :)

OLJEKYLD GSXR skrev:
Kanske inte ens är samma effektnorm på de olika mätningarna, vad står det på pappren?

samma...äh, jag skiter faktiskt i vilket, den går kanon och nu är det dags för vinterunderhåll.

Snackade dock med verkstan som gjorde första mätningen i somras och jo. visst kunde felmarginalen vara så pass stor mellan olika bänkar. HANS bänk var världsbäst såklart så felet låg inte där.... :rolleyes:

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år