Effekt?

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Satta in egentillverkade strypbrickor (efter mått) i hojen igår. Hojen varvar 6000 full gas och friläge. Toppar 120 km/h utan bra acc (polarns R6 25 kw va grymmare i både acc o topp, nyare och lättare visserligen)
Hojen är en CB 900. Hur mycket effekt kan det vara? Mer eller mindre än 25 kw? Ska bänka den och för regbes och jobbigt och att ha typ 26 kw då... :gnissla

FreddaAbborre skrev:
2251427 Satta in egentillverkade strypbrickor (efter mått) i hojen igår. Hojen varvar 6000 full gas och friläge. Toppar 120 km/h utan bra acc (polarns R6 25 kw va grymmare i både acc o topp, nyare och lättare visserligen)
Hojen är en CB 900. Hur mycket effekt kan det vara? Mer eller mindre än 25 kw? Ska bänka den och för regbes och jobbigt och att ha typ 26 kw då... :gnissla
Är det inte typ 25kw orginal i en sån hoj :pannkyss :)?

Pinky skrev:
2251432 Är det inte typ 25kw orginal i en sån hoj :pannkyss :)?

Man kan ju önska... Ligger faktiskt på hela 67 kw orginal.. (ojojoj vad mycket ska du nu säga).

Ingen som vet effekten?

ah17 skrev:
2251465 Ja om det är maxeffekten som ligger där och kämpar kring 120 blås så är det långt ifrån 25kW. Snarare 15kW högst 20kW.

Tack. Det svar jag hoppades på! Då hoppas jag att bänkningen tycker samma sak.

(blir lite skillnad mellan 40 mm insug mot 10mm....)

FreddaAbborre skrev:
2251459 Man kan ju önska... Ligger faktiskt på hela 67 kw orginal.. (ojojoj vad mycket ska du nu säga).

Nee, riktigt så barnslig är jag inte, dock var 67kw mer än väntat :)

Effekten blev.... 16.5 brutala bakhjulspållar. Sen räknade han ut att motorn hade ung 22.4 kw. Tackar!

FreddaAbborre skrev:
2255645 Effekten blev.... 16.5 brutala bakhjulspållar. Sen räknade han ut att motorn hade ung 22.4 kw. Tackar!

men gud va slö [säger jag nu som hade min lol tråd förut :D ]
nä men min börjar dra av vid 9-10 tusen varv, sen vid 11 finns det inget mer längre. för några dagar sedan gick den som en raket nu går den slöare tycker man. men det blir raket igen sen nära strypningarna flyger bort om x år.

Jonthe skrev:
2255667 men gud va slö [säger jag nu som hade min lol tråd förut :D ]
nä men min börjar dra av vid 9-10 tusen varv, sen vid 11 finns det inget mer längre. för några dagar sedan gick den som en raket nu går den slöare tycker man. men det blir raket igen sen nära strypningarna flyger bort om x år.

Hade fått måtten på strypningarna och gjorde hålen lite mindre för säkerhetsskull. Vart dock rätt mycket mindre effekt än 25 kw.

Bearing skrev:
2255836 Fast 16,5 hk är 12 kW.

16.5 kW är däremot 22,4 hk...

Ja kan inte säga annat än vad intyget säger. Även om du har helt rätt.

Bearing skrev:
2255836 Fast 16,5 hk är 12 kW.

16.5 kW är däremot 22,4 hk...

Men är det 16.5 bahjulspållar så blir det ju mer i motorn, men sen vet jag ju inte vad besiktningen är ute efter..

Hägglund skrev:
2256672 Men är det 16.5 bahjulspållar så blir det ju mer i motorn, men sen vet jag ju inte vad besiktningen är ute efter..
Gränsen är väl 34 hk med tanke på att det är 25kw men på utgående axel eller på bakhjul vet jag inte.
Tror man får ha på bakhjulet iallafall klarade jag mig med det för ett par år sen (98) fan det var mer än ett par :rolleyes:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg