Effekt ZXR750 ???

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Funderar på att köpa en gammal ZXR. Såg i flera annonser att hojarna hade 100 hästar. Är det full effekt? Hade för mig att ZXR:en hade nån stans runt 120 pållar?

Beror lite på årsmodell. Jag tycker du gör en sökning för jag har sett trådar i ämnet förr, men typiskt så hade 89-90 100hkr (107), 91-93 strypta till 89hkr (112) och vissa av 94-> gick som fulleffekt 120 hkr medan andra återigen var strypta till 100hkr.

Jag har säkert ganska fel på årsmodeller och exakt hkr-antal, men ungefär så...

Last edited:
Japp, borde gjort en sökning innan. Men blev inte helt klok på det ändå. Vilka årsmodeller är strypta i förgasarna och vilka måste man byta kammaxlar m.m på? Läste också om en R-version, vilka år fanns den?

PierFrancesco skrev:
Japp, borde gjort en sökning innan. Men blev inte helt klok på det ändå. Vilka årsmodeller är strypta i förgasarna och vilka måste man byta kammaxlar m.m på? Läste också om en R-version, vilka år fanns den?
De första 89-90 har jag för mig är strypta i förgasarna. Hade en -90 själv som de var bytta på...

Alla senare har kammarna bytta plus lite annat krångel, R-modellen dök upp -92 eller 93. Men jag reserverar mig för fel igen... :rolleyes:

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt