Effekt ZXR750 ???

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Funderar på att köpa en gammal ZXR. Såg i flera annonser att hojarna hade 100 hästar. Är det full effekt? Hade för mig att ZXR:en hade nån stans runt 120 pållar?

Beror lite på årsmodell. Jag tycker du gör en sökning för jag har sett trådar i ämnet förr, men typiskt så hade 89-90 100hkr (107), 91-93 strypta till 89hkr (112) och vissa av 94-> gick som fulleffekt 120 hkr medan andra återigen var strypta till 100hkr.

Jag har säkert ganska fel på årsmodeller och exakt hkr-antal, men ungefär så...

Last edited:
Japp, borde gjort en sökning innan. Men blev inte helt klok på det ändå. Vilka årsmodeller är strypta i förgasarna och vilka måste man byta kammaxlar m.m på? Läste också om en R-version, vilka år fanns den?

PierFrancesco skrev:
Japp, borde gjort en sökning innan. Men blev inte helt klok på det ändå. Vilka årsmodeller är strypta i förgasarna och vilka måste man byta kammaxlar m.m på? Läste också om en R-version, vilka år fanns den?
De första 89-90 har jag för mig är strypta i förgasarna. Hade en -90 själv som de var bytta på...

Alla senare har kammarna bytta plus lite annat krångel, R-modellen dök upp -92 eller 93. Men jag reserverar mig för fel igen... :rolleyes:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman