Effekt tjuv i Rs rören!

smacko

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Aprilia Rs 125 - 05
Skramla i rs röret så tänkte att de va självklart katalysatorn då som lossnat, så kapa upp de o hitta en äcklig effket tjuv:gnissla

sdej.jpg

http://img200.imageshack.us/i/sdej.jpg/

så ser den ut.

den måste ju nästan våldta avgas flödet lite o försöra för ljudknallen en del.
Så någon hk gömmer den säkert på :) ska bara svetsa igen mitt rör nu:banana

Tänkte tippsa om detta så alla som har vinkel slip o svets kan få lite gratis effekt:)

själv trodde man bara rs hade en katalysator som satt typ precis innan stingern.

Även fast min var såld FP fanns denna i :tungan

Last edited:
ja men dom som inte har lust att lägga ut 2000kr + kan ju plocka bort denna iaf :)

Har du bild på själva grejen som är lös i avgasröret för jag funderar på göra det på mitt rör också för skramlar som satan i det med iofs kör jag endå gianelli nu men när jag säljer så kan det lika gärna vara borta / sitta fast där inne iallafall så det inte skramlar när folk ska tästa:)

Har du bild på själva grejen som är lös i avgasröret för jag funderar på göra det på mitt rör också för skramlar som satan i det med iofs kör jag endå gianelli nu men när jag säljer så kan det lika gärna vara borta / sitta fast där inne iallafall så det inte skramlar när folk ska tästa:)

den stora saken får du inte ut nå lätt kan ja säga dig iaf:huvet
men katalysatorn vare som låg o skramla.
den sitter innuti den stora saken likson.
den va typ 7x7 cm. så om du kapar upp en lucka i början på röret "lite före stora saken" får du lätt ut den bara:)

Satt en sån i min Aprilia med.

Gjorde rätt mycket att plocka den, bra botten.
Så bra att jag sålde mitt Gianelli och körde med originalet igen.

Jag kapade bara på två ställen och svetsade sen ihop det.

Du har möjligtvis inte någon bild på VAR EXAKT man ska kapa upp röret för att ta bort den på enklaste sätt? För jag ska nog kapa mitt orginal rör och ta bort den där eftersom den ligger och skrammlar sen blir det att sälja den högst antagligen.

Du har möjligtvis inte någon bild på VAR EXAKT man ska kapa upp röret för att ta bort den på enklaste sätt? För jag ska nog kapa mitt orginal rör och ta bort den där eftersom den ligger och skrammlar sen blir det att sälja den högst antagligen.

vill du ha ut hela saken eller bara de som skramlar? (katalysatorn) :)

Det räcker med katten så att det slutar skrammla bara :tummenupp

Folk kan nog börja undra vad det är som skramlar om det ligger och skrammlar i röre när man ska sälja.

Hade likadant på min MX125a, plus en extra strypning som halverade rörets storlek! Blev en viss skillnad när dom var borta ;)

Se bilder i en gammal tråd som jag gjort, där satt även en strypning i mitt rör, gick grymt bra efteråt (mitt sista inlägg i den tråden, att den inte varvade ur berodde på en mindre inställning på avgasporten).:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=158616&page=3

Tack det där var det jag behövde :tummenupp
Får se om jag bara tar bort katten eller om jag tar bort allt det återstår att se :)

Det skulle nog också dugit men Persson hade bättre bilder så jag går efter dom mycket bättre att se irl bilder än ritade :tummenupp

Kapade mitt avgasrör idag och tog bort den där lilla grejen som var lös "katalysatorn" som den brukar kallas men fick inte bort det där stora röre som var där också för det satt mera fast och ville inte kapa bort mer lägger upp några bilder på det med för det var inte exakt samma som på den du lade upp:tummenupp

Nyheter
CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”