Effekt i TL1000R?

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
På lördag 23/4 ska jag till Schneiders i Upplands Väsby för att köra min Suzuki TL1000R -00 i effektbänken. Undrar just hur mycket den bör ge på bakhjulet, har någon annan bänkat sin? Min är helt standard förutom ett par Microndämpare i kolfiber. Hursomhelst ska det bli intressant att få svart på vitt, och det till en billig peng dessutom. Den här lördagen kunde man boka en körning för bara 300:- ! Tack för mig och kör med eftertanke därute!
 
Tack för svar om TLR!

Tack! Kul att ha någonting som referens. Projekt TLR låter intressant förresten.
 
MR Z skrev:
På lördag 23/4 ska jag till Schneiders i Upplands Väsby för att köra min Suzuki TL1000R -00 i effektbänken. Undrar just hur mycket den bör ge på bakhjulet, har någon annan bänkat sin? Min är helt standard förutom ett par Microndämpare i kolfiber. Hursomhelst ska det bli intressant att få svart på vitt, och det till en billig peng dessutom. Den här lördagen kunde man boka en körning för bara 300:- ! Tack för mig och kör med eftertanke därute!
Lånar tråden för att fråga är din tlr röd och kan det va dig jag såg i lördags vid 15,30 tiden i grödby på Sorunda vägen.Bara undrar
 
tlmartin skrev:
Lånar tråden för att fråga är din tlr röd och kan det va dig jag såg i lördags vid 15,30 tiden i grödby på Sorunda vägen.Bara undrar

Det måhända att jag är helt ute och cyklar men jag är ganska säker på att röd endast fanns 98:a på TLR om den nu inte är omlackad.

Svampe: Jo det stämmer nog men dom flesta TLR som bänkats original har hamnat på 119-120 hk om jag inte är ute och cyklar igen.
 
Twosaint skrev:
Det måhända att jag är helt ute och cyklar men jag är ganska säker på att röd endast fanns 98:a på TLR om den nu inte är omlackad.

han inte se vilken årsmodell jag såg den från ca 50m i tre sek så vet ej därför fråga skulle va kul att ha en tl åkare i närheten
 
Twosaint skrev:
Det måhända att jag är helt ute och cyklar men jag är ganska säker på att röd endast fanns 98:a på TLR om den nu inte är omlackad.

Svampe: Jo det stämmer nog men dom flesta TLR som bänkats original har hamnat på 119-120 hk om jag inte är ute och cyklar igen.

Beror nu vad det är som redovisas med... korrigerade hästar.. okorrigerat...
Min TLR i bänken vi körde gav 119 Men luftburksmod. pc2a och mullerburkar.
Finns nog några st här på forumet som kan intyga att min gick betydligt bättre en orignal...
Om jag inte minns fel så gav j_bones ca 125... Med helsystem. Jag hade 113 före mappning...
Dessutom är Scniders bänk är "känd" för att visa höga siffror.. så gillar man det ska man åka dit... :)
Med tanke på diffar mellan bänkar så finns det ingen mening med att jmf hojar som är bänkade i olika bänkar... Tyvärr så är det så... Sen det viktiga är ju igentligen af kurvan... Dvs att du har rätt blandning i din hoj...

// SENSEI
 
tlmartin skrev:
han inte se vilken årsmodell jag såg den från ca 50m i tre sek så vet ej därför fråga skulle va kul att ha en tl åkare i närheten

Läs första inlägget ordentligt :7peta

Sensei: som sagt jag påpekade att jag kunde ha fel.
 
Om det är så att bänkarna ger olika så kanske man skulle börja ställa krav på att de som uför jobben kalibrerar sina bänkar rätt :fakta Det är ju inte en siffra man vill ha utan rätt siffra!
 
MR Z skrev:
På lördag 23/4 ska jag till Schneiders i Upplands Väsby för att köra min Suzuki TL1000R -00 i effektbänken. Undrar just hur mycket den bör ge på bakhjulet, har någon annan bänkat sin? Min är helt standard förutom ett par Microndämpare i kolfiber. Hursomhelst ska det bli intressant att få svart på vitt, och det till en billig peng dessutom. Den här lördagen kunde man boka en körning för bara 300:- ! Tack för mig och kör med eftertanke därute!

Hej Mr Z

Tycker absolut att det är värt att bänka maskinen , för att få insprutet
avstämt gentemot avgassystem, luftfilter mm,

Även om det visst är så , att olika bänkar visar olika mycket ,
så är det ju ändå SKILLNADEN Före/Efter som är intressant !!

Min TLR är utrustad som din , med Micronburkar (slipon),
med dessa på , och originalmappning: 116 hk
..efter justering av sprutet: 124 hk

..en billig "trimning" som motorn dessutom mår bättre av :)
upplevdes "live" som skillnaden mellan full tank å nyäten ,
kontra , nästan tom tank å nybajsad :tummenupp

Lycka till !

/ Lillebror
 
bebbe skrev:
Om det är så att bänkarna ger olika så kanske man skulle börja ställa krav på att de som uför jobben kalibrerar sina bänkar rätt :fakta Det är ju inte en siffra man vill ha utan rätt siffra!
Tveksamt. Folk här på forumet har lagt upp bänkningar när deras orginal R1 lämnat 150 hk på slangen och varit sååå lyckliga. Så fel kan man inte justera en bänk. Det måste vara medvetet.
 
HanneZ skrev:
Tveksamt. Folk här på forumet har lagt upp bänkningar när deras orginal R1 lämnat 150 hk på slangen och varit sååå lyckliga. Så fel kan man inte justera en bänk. Det måste vara medvetet.

Hel sjukt ju :kocko Det måste väl vara "riktiga" pollar man vill se och inte volvo turbo 240 club siffror :rolleyes:
 
bebbe skrev:
Hel sjukt ju :kocko Det måste väl vara "riktiga" pollar man vill se och inte volvo turbo 240 club siffror :rolleyes:
Så är det. Så att jämföra mellan olika är ganska ointressant. Däremot fyller dom ju sitt syfte genom att man bänkar före och bänkar efter samt använder den för att justera bränsleblandning.
 
bebbe skrev:
Hel sjukt ju :kocko Det måste väl vara "riktiga" pollar man vill se och inte volvo turbo 240 club siffror :rolleyes:


Vaddå, menar du att 250 hästar på vänster bakhjul på en 240 -78 låter orimligt? :D
 
enligt Akrapovic, så har de bänkat en orginal TLR til ca 118 SAE
vid ca 9000rpm.
Hoppas att den medföljande bilden funkar..
 

Bifogat

  • tlr.gif
    tlr.gif
    39.5 KB · Visningar: 119
bebbe skrev:
Hel sjukt ju :kocko Det måste väl vara "riktiga" pollar man vill se..

Du slog just spiken på huvet. Om du kan förse dem med en konverteringsfaktor från hk, hp, PS, CV med SAE och DIN - till "pollar", så är det löst :tummenupp
 
Back
Top