Effekt - hastighet 04:or

• Thread starter Thread starter FZ1
  • Start date Start date

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Märkte förra året att 04:orna går riktigt mycke bättre på rakorna än min 03:a, men när man går ut ur kurvor på t.ex 2:an hängde jag med riktigt bra. Så jag gjorde ett diagram med hastigheten som bas.

Bifogat

• varv-hk.gif
    varv-hk.gif
    12.9 KB · Visningar: 367
FZ1 skrev:
Märkte förra året att 04:orna går riktigt mycke bättre på rakorna än min 03:a, men när man går ut ur kurvor på t.ex 2:an hängde jag med riktigt bra. Så jag gjorde ett diagram med hastigheten som bas.
De va coolt o se, skulle va kul att se samma jämförelse fast me vridet i stället
de e ju de som talar om karaktären på motorn. :)

MR E

Skulle kunna se ut så här kanske.

Bifogat

• varv-hk-nm.gif
    varv-hk-nm.gif
    19 KB · Visningar: 134
Med ett väldigt enkelt portningsjobb i prisklass med en 1-dagars bänkning kan du nog hitta ytterligare 10 hästar.

Lite smått förvånande att man gladeligen lägger ut 15 papp på ett helsystem istället för att massera topplocket för samma peng och få dubbelt så många kusar (med originalsystem kvar på hojen) än vad helsystemet gav.

Slip-on, bolt-on, titanskruvar... well, inte min bäg direkt. :hihi

andersbrink skrev:
Med ett väldigt enkelt portningsjobb i prisklass med en 1-dagars bänkning kan du nog hitta ytterligare 10 hästar.

Lite smått förvånande att man gladeligen lägger ut 15 papp på ett helsystem istället för att massera topplocket för samma peng och få dubbelt så många kusar (med originalsystem kvar på hojen) än vad helsystemet gav.

Slip-on, bolt-on, titanskruvar... well, inte min bäg direkt. :hihi

Kan ha med garantin att göra tycker det är bättre att ha 5års motorgaranti och ett slipon än en portad topp o rasad motor

andersbrink skrev:
...Lite smått förvånande att man gladeligen lägger ut 15 papp på ett helsystem istället för att massera topplocket för samma peng och få dubbelt så många kusar (med originalsystem kvar på hojen) än vad helsystemet gav...
Håller helt med där, men mitt slipon (kostade 2800:-) är nu inne på den tredje hojen, så det har inte blivit så dyrt per hoj :)
Hur som, att jag överhuvudtaget gjort tabellerna är bara ett sätt att se om min subjektiva körupplevelse på banan stämmer i siffror.

stoffer skrev:
Hörru, diagram nu förfan. :7peta
Va' petnoga du varå, diagram - tabell, wtf. Det är inte så lätt att hålla reda på alla ord när man är alfapet :gnissla
Får väl slänga ihop ett DIAGRAM då...

Bifogat

• hast-hk.gif
    hast-hk.gif
    17.9 KB · Visningar: 66
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...