Effekt!!!! AAAGHHH!

Anarchist

Jag är vad jag heter
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
GasGas FSE400, Highland Outback V2 950 (Till salu)
Nu tröttnar jag snart på min Dr! Jag har satt på ett nytt slipon med rakt rör, jag har bytat munstycke från 137,5 till 170 och jag har öppnat luftburken!
Ändå, trots alla dessa kirurgiska ingrepp måste jag fortfarande rycka lite för att få upp den i ettan! ja, ni läste rätt, i ettan!!! i ettan ska den fan bara vilja slänga av mig..
ok, den kan vara felinställd med tanke på alla förändringar men den bluddrar inte så mycket på några varvtal så den är inte totalt cp-inställd.. någon som har några tips på hur man får upp effekten lite? gärna något ekonomiskt tips.. Kan det rent av vara så att jag satt på ett för stort munstycke så den går sämre för det?
 
Anarchist skrev:
Nu tröttnar jag snart på min Dr! Jag har satt på ett nytt slipon med rakt rör, jag har bytat munstycke från 137,5 till 170 och jag har öppnat luftburken!
Ändå, trots alla dessa kirurgiska ingrepp måste jag fortfarande rycka lite för att få upp den i ettan! ja, ni läste rätt, i ettan!!! i ettan ska den fan bara vilja slänga av mig..
ok, den kan vara felinställd med tanke på alla förändringar men den bluddrar inte så mycket på några varvtal så den är inte totalt cp-inställd.. någon som har några tips på hur man får upp effekten lite? gärna något ekonomiskt tips.. Kan det rent av vara så att jag satt på ett för stort munstycke så den går sämre för det?

Tror att 170 är alldeles för stort. Min verkar gå bäst med 158 och samma moddar som dig.

Prova att köra en fullgas repa och kolla stiftet efteråt.
 
UrbanTiger skrev:
Kanske prova att lyfta nålen ett hack. Huvudmunstycket gälle i stort sett bara de högre registret.

Höja, alltså flytta ner clipset? för det har jag redan gjort nu...
Men det är helt enkelt för lite drag genom hela registret, den är för slö helt enkelt.. Alltså när man drar på så rör den ju sig framåt men den visar inga egentliga tendenser att resa sig.. jag kan för fan knappt få upp den med koppling i tvåan.. (knappt = inte men kan bero på skicklighet.)
 
Rupert skrev:
Prova att köra en fullgas repa och kolla stiftet efteråt.

Det har du rätt i att jag kan göra! det har jag inte ens tänk på! tack för det tipset!
 
Anarchist skrev:
Nu tröttnar jag snart på min Dr! Jag har satt på ett nytt slipon med rakt rör, jag har bytat munstycke från 137,5 till 170 och jag har öppnat luftburken!
Ändå, trots alla dessa kirurgiska ingrepp måste jag fortfarande rycka lite för att få upp den i ettan! ja, ni läste rätt, i ettan!!! i ettan ska den fan bara vilja slänga av mig..
ok, den kan vara felinställd med tanke på alla förändringar men den bluddrar inte så mycket på några varvtal så den är inte totalt cp-inställd.. någon som har några tips på hur man får upp effekten lite? gärna något ekonomiskt tips.. Kan det rent av vara så att jag satt på ett för stort munstycke så den går sämre för det?

'
för stort borde märkas..men du skrev blöddra nästan inge?
ska väl inte blöddra..de gorde de på min xr på låga varv innan jag bytte lågfartsmunstycke o nu går den faen upp på 3an på gasen..förut på bara 2an.
 
ozeo skrev:
'
för stort borde märkas..men du skrev blöddra nästan inge?
ska väl inte blöddra..de gorde de på min xr på låga varv innan jag bytte lågfartsmunstycke o nu går den faen upp på 3an på gasen..förut på bara 2an.

Alltså på riktigt låga varv, typ tomgångskörning eller lite över kan den gå dåligt och den slocknade precis när jag var ute och körde också (precis innan en rondell för övrigt).. så lågfartsmunstycke kanske skulle vara nått.. men upp till vilka varv gör det nytta?
 
Anarchist skrev:
Alltså på riktigt låga varv, typ tomgångskörning eller lite över kan den gå dåligt och den slocknade precis när jag var ute och körde också (precis innan en rondell för övrigt).. så lågfartsmunstycke kanske skulle vara nått.. men upp till vilka varv gör det nytta?

Du har ju bränsle skruven att justera på testa det innan du byter lågfartsmunstycket.
Den sitter under förgasaren strax innan insugnings gummit skruva in= tunnare ut=fetare. Funkar på de lägre varvtalen.
 
japp....som ovan...skruva på blandskruven de första du gör..den gör stor skillnad om den inte e rätt :tummenupp
 
ozeo skrev:
japp....som ovan...skruva på blandskruven de första du gör..den gör stor skillnad om den inte e rätt :tummenupp

Har skruvat flera varv på den men jag märker ingen tydlig skillnad.. iaf inte i effekten, möjligtvis lite mindre bludder men det ger ingen effekt fortfarande..
Inte flera varv på en gång då utan ungefär ett halvt i taget..
 
Anarchist skrev:
Har skruvat flera varv på den men jag märker ingen tydlig skillnad.. iaf inte i effekten, möjligtvis lite mindre bludder men det ger ingen effekt fortfarande..
Inte flera varv på en gång då utan ungefär ett halvt i taget..


tja man märker på gången om de e fel..vi har inte samma fuggar säkert heller men de märks stor skillnad för mig om jag skruvar den ett kvarts varv..de e som natt o dag.
 
ozeo skrev:
tja man märker på gången om de e fel..vi har inte samma fuggar säkert heller men de märks stor skillnad för mig om jag skruvar den ett kvarts varv..de e som natt o dag.

Men märks det alltid, oavsett hur felinställd den är?
 
ozeo skrev:
tja man märker på gången om de e fel..vi har inte samma fuggar säkert heller men de märks stor skillnad för mig om jag skruvar den ett kvarts varv..de e som natt o dag.
Som natt och dag i hela registret???

Man skall BÖRJA med huvudmunstycket och sen ta sig nedåt, inte tvärtom.
 
HanneZ skrev:
Som natt och dag i hela registret???

Man skall BÖRJA med huvudmunstycket och sen ta sig nedåt, inte tvärtom.

ne mest på lågvarven..skruva jag den ett kvartsvarv nånstans från de läge den är i nu så antingen dör den eller blöddrar kraftigt vid gaspådrag.
 
ozeo skrev:
ne mest på lågvarven..skruva jag den ett kvartsvarv nånstans från de läge den är i nu så antingen dör den eller blöddrar kraftigt vid gaspådrag.
Ok, så känsligt brukar det inte vara. Men som sagt blandskruvar påverkar minimalt på mellan o hög.
 
HanneZ skrev:
Ok, så känsligt brukar det inte vara. Men som sagt blandskruvar påverkar minimalt på mellan o hög.

Ja, men jag vill ha mer effekt och det händer att den stannar på låga/mellan (kan inte riktigt avgöra vilket som är vilket på min) och då tänkte jag att jag kanske kan få ut mer effekt av att få bort det..
 
Blandskruven brukar täcka tomgång o strax där över, lågfartsmunstycket typ lågvarv, bludder betyder oftast för stor del soppa. Kom ihåg att ett för stort huvudmunstycke påverkar hela registret.
 
ReDan skrev:
Annars kan du ju alltid löpa en effektstarkare hoj!

Ja, jag har funderat på den nödlösningen.. en husa kanske.. fast de kanske inte är så smidiga att köra längra sträckor med..
 
Dr 650 är väl inget monster direkt , men var det inte på dom man kunde få rätt bra sprutt igenom att sätta på en 42mm flatslide och byta kam , pch säkert nåt mer som skulle göras ocskå.
En som jag jobbar med har nämligen en sån , och det är inte så mycket att köra med , och det var han som sa nåt om förgasaren och kammen.
 
Stefanp skrev:
Dr 650 är väl inget monster direkt , men var det inte på dom man kunde få rätt bra sprutt igenom att sätta på en 42mm flatslide och byta kam , pch säkert nåt mer som skulle göras ocskå.
En som jag jobbar med har nämligen en sån , och det är inte så mycket att köra med , och det var han som sa nåt om förgasaren och kammen.

Men då är det nästan billigare att byta hoj så det blir nog inget sånt.. Jag tänkte att man kanske kunde få ut lite mer iaf av nytt munstycke och 57 kr kunde man ju avvara..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top