Effekt ökning tipps???

Rojon

HSMA
Gick med
23 May 2004
Hoj
Såld Blade
Effekt ökning tips???

Tjena.
Hade tänkt att försöka få lite fler hk på min FZR 1000 -92,vad är att rekomendera???
Har bara ett LaserK1 slipon just nu..

Last edited:
Roj skrev:
Tjena.
Hade tänkt att försöka få lite fler hk på min FZR 1000 -92,vad är att rekomendera???
Har bara ett LaserK1 slipon just nu..
1. Byt till helsystem
2. Byt förgasare
3. Porta och plana toppen
4. Borra cylindrarna, montera högkompkolvar
5. Montera turbo och/eller lustgas

FZR 1000 från 92 med x-antal 1000 mil i maskin.
Renovera motorn ger garanterat mest hk :lol

Obs!ironi :tungan

hade ju inte tänk lägga hur mycket $$$$ som helst :)
Den har bara ca 4000 mil bakom sig,dynojet,kn märks det någon skillnad??????

Roj skrev:
hade ju inte tänk lägga hur mycket $$$$ som helst :)
Den har bara ca 4000 mil bakom sig,dynojet,kn märks det någon skillnad??????
Ja, om hojen justeras in rätt. Annars kan det bli sämre t.o.m. Det kanske räcker med en bänkning och korrekt injustering för att hitta mer drag om man vill göra det väldigt enkelt.

men köp dig en gixxer istället så slipper du leta hästar och därmed får mer tid åt körningen

Montera en scottoiler och byt hjullager. Kan ge över 10 kusar.. för en spottstyver.. :tungan

Allvarligt, det är billigare att byta hoj än att trimma. Gillar du att skruva är det ju värt det, men gör det inte för körupplevelsen enbart. :hej

korpe skrev:
men köp dig en gixxer istället så slipper du leta hästar och därmed får mer tid åt körningen

Ett tipps är skaffa fullflödes luftfilter K&N (ca:600:-), ett dynojet-kit (ca:1500:-), kanske ändra tändkurvan genom att byta ut tändplattan V&H (CA:600:-)

Mr-zx7 skrev:
Ett tipps är skaffa fullflödes luftfilter K&N (ca:600:-), ett dynojet-kit (ca:1500:-), kanske ändra tändkurvan genom att byta ut tändplattan V&H (CA:600:-)
3000 spänn i sjön?

Lägg dom pengarna på beggade trimbitar istället. Och en bänkning med justering..

Det som ger mest hästkrafter för pengarna är en annan ljuddämpare än originalet (skit i ett helsystem), byte av kolvringar och honing av cylinderloppet, snikportning av topplocket plus ventiljobb samt en bänkning inklusive ombestyckning. Som Ugluk skrev, K&N och Dynojet är totalt värdelöst - du fixar det med andra storlekar på originalmunstyckena.

Med ovanstående åtgärder bör du hitta runt 15 - 20 fräscha kusar extra.

Har för mig att FZR'ens topp var rätt "trimmad" orginal, åtminstone 87 och 88, kanske finns mer att hämta på dom senare. Men min gamla var det knappt värt o göra nått i toppen. Minns jag rätt så var det en firma som hette sangbergs (?) som hade pysslat mycket med FZR, och dom tog bara upp avgasportarna.

hm :confused:
dyno och KN ger alltså ingen märkbar skillnad direkt :va

Ny hoj e det inte tal på,dåligt med flis och trivs annars jävligt bra med FZR`n.
Den är ju inte så slö......

är ni tjocka så banta lite på magen istället, det är bra mkt billigare

om ni ska lägga pengar på trim så sälj hojen o lägg de pengarna imellan o köp en nyare hoj, kan ju va värt o tänka på iaf!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...