Effektökning med hjälp av k&n filter ?

Dirkmeister skrev:
Alltså som sammanfattning, jag bör alltså köpa en PCIII montera den ladda i en ny mappning när jag tar ut hojen till våren så kolvar och liknande inte hinner ta nån skada, sen när jag kört hojen ca: 50-100 mil tar jag hojen till en firma som kan mappa den för bästa "effekt".

Kan tilläga att även jag har bytt ut katten och monterat kn filter men vad menas med pluggad egr

Egr eller pairventil är avgasrening, finns en tråd på forumet hur man
pluggar det, men den kan sitta kvar tills du ska mappa den,sen måste
den ändå bort för att det ska bli rätt värde vid mappning.

Graves har färdiga blockoff plattor till det.
Finns också en mapp som är till ditt system ink filter på
powercommander.com bara och ladda ner :tummenupp
 
Hmm efter läst detta inlägg fick jag en funderare. Säkert självklart för de flesta här men iaf. Har en R1 -03 med akra. Var så när jag köpte. Tror även där sitter ngt "sportfilter" på. Inte kollat vilket.

Då med andra ord kan den ta skada av detta. Om jag nu inte har en PC är det ingen idé jag drar till ngn verkstad då de inte kan ställa in rätt ändå? Alltså jag MÅSTE ha en PC för att huvudtaget få den att gå "rätt"? Bryr mig inte om mer hk osv i nuläget, men vill ju inte att den ska ta stryk.

:confused:
 
Ja du måste ha en Power commander el liknande för att kunna ställa om bränslemängden på R1, såg att det fanns billiga PC på Blocket.se


heke skrev:
Hmm efter läst detta inlägg fick jag en funderare. Säkert självklart för de flesta här men iaf. Har en R1 -03 med akra. Var så när jag köpte. Tror även där sitter ngt "sportfilter" på. Inte kollat vilket.

Då med andra ord kan den ta skada av detta. Om jag nu inte har en PC är det ingen idé jag drar till ngn verkstad då de inte kan ställa in rätt ändå? Alltså jag MÅSTE ha en PC för att huvudtaget få den att gå "rätt"? Bryr mig inte om mer hk osv i nuläget, men vill ju inte att den ska ta stryk.

:confused:
 
Sniper skrev:
Egr eller pairventil är avgasrening, finns en tråd på forumet hur man
pluggar det, men den kan sitta kvar tills du ska mappa den,sen måste
den ändå bort för att det ska bli rätt värde vid mappning.

Graves har färdiga blockoff plattor till det.
Finns också en mapp som är till ditt system ink filter på
powercommander.com bara och ladda ner :tummenupp

Det här med egr(pairventil) är det nånting som dynojetcentret tar bort när dom bänkar(mappar)mc:n, så det blir rätt mappat :confused:

Om jag laddar hem en mappning till PCIII och kör med den utan att ta bort egr:en, kommer den att gå sämre eller märker man nån skillnad över huvudtaget :confused:
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top